• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommet! (och en genomgång av tidigare innehav)

Knät

Cartier
Tjena!

Det kliade i köptarmen (eller ja det gör det ju alltid..)
Tittade på klocksamlingen och funderade på vad som saknades..

Min samling i dag ser ut såhär, i kronologisk ordning:

Omega Seamaster 600
Ärvd från farfar. Riktigt trevlig kostymklocka. Behöver dock en rejäl polering av glaset. Bä'rs på ett tunt Morellatoband

dsc2937x.jpg


Tissot
Okänd modell, också arvegods från farfar. Ska in till urmakaren inom kort och få ett nytt glas. Bärs oftast på perlon.

dsc2941k.jpg


Certina Attack
Studentpresent, egentligen fick jag en CK men den dog i en cykelcrasch efter två dagar, då plockades denna ut istället. Satt på armen dagligen genom min tid som cykelbud och i lumpen ombord på HMS Jägaren. Tror faktiskt att den är helt död nu, ska prova att byta batteri men den är nog körd. Orginallänken är borta med vinden så numera enbart på Nato.

dsc2946x.jpg


Casio AQ
Ingen aning om hur den hamnade i min ägo, men gillar 80-tals känslan och den används ganska ofta. Mestadels på länk (ej orginal, kommer från min dotters Casio) men ibland jävlas jag med Singular och slänger på ett tunt läder..

dsc2947o.jpg


Super-hommagen (Singulars beskrivning)
Köpt av Singular då jag ville ha en jättekloss, gillar den starkt men den används lite för sällan. Dock är jag ju en hamster så lär inte sälja den.

dsc2950b.jpg


Här passerade två stycken olivfärgade PVD Heuer 1000.. Dum som jag var sålde jag bägge, idag är jag bitter..

Ray Wong CWC-hommage
Köptes för kaffepengar för att ha när man skruvar cyklar och bilar eller målar, slåss m.m. Trodde det skulle bli en kortvarig affär med ett uppbyte till en CWC. Men efter att ha klämt på en CWC så tyckte jag bättre om hommagen. :?
Den har trevligare vridring och kan bäras på länk, vilket tilltalar mig. Dock är lysmassan värdelös, men det kan jag leva med.

dsc2955.jpg


Rolex GMT-Master 1675
Inhandlad via TTT. Ville hoppa högre i samlandet och samtidigt skaffa nånting som påminde mig om min farmor som hade gått bort strax innan. En GMT påminner mig om henne då hon reste väldigt mycket.
Bärs väldigt ofta och mestadels på Nato, speciellt detta vävda som jag tycker matchar klockan riktigt bra.

dsc2956i.jpg


Seiko 7002-700L
Hade funderat ett tag på en SKX009 men kom inte överens med dels indexen och dels dagvisningen. Denna dök upp på TTT för en struntsumma och stämde exakt för mig. Dock gick den riktigt dåligt och hade en gångreserv på c:a 20 minuter, men med en varsam urmakares handpåläggning resulterade i riktigt bra gång. Det hade varit billigare att köpa en SKX och bytt tavla men det sket jag i. Bärs på Nato eller Z22

dsc2957p.jpg


Seiko SNZH60
Hade sett en del bilder på stålvariantern och tänkte slå till på en men såg då denna och tänkte att det där är en kul sommarbeater. När klockan anlände så insåg jag att den var tokfel, kändes enorm och länken var klossig som attan.
Men direkt när jag kom hem så kastade jag på ett Z22 och då lyfte den direkt. Kom sedan över ett Z22 flatvent, med guldfärgat spänne, och då var den fulländad. Sicken jäkla pjäs. Frugan brukar dock sno den ganska ofta och då på länk, vilket passar henne riktigt bra.

dsc2959c.jpg


Vad fattades då? Beaters är väl nånting man inte kan ha för mycket av? Automatare? Nja, vill ha något som man bara kan rycka ur lådan. Analog? Nja, jag har ju redan det.. Digitalt? Nää.. Det är jag väl inte sugen på?? Eller..

Hmm.. Beater var det ja!

dsc2964a.jpg


Monstertjock manual iallafall.

dsc2965.jpg


Plåtburk, men är det analogt/digitalt eller bara digitalt?

dsc2966t.jpg


En oskarp Riseman!

dsc2967.jpg


När jag satte den på armen så blev den klart skarpare!

dsc2969l.jpg


Riseman kändes perfekt i storlek när jag var inne hos lokala nasaren.. Blev ju inte sämre när jag fick ett riktigt bra pris, bara att slå till.. Det känns som att man måste ha ägt en G-Shock nån gång, nu slog jag till..

Hela samlingen!

dsc2972o.jpg
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Trevlig samling och bra val av "tål allt beater". Ångrar att jag sålde min G-shock, dem där bestarna klarar ju att bli överkörda av en pansarvagn :lol:

edit:

Gillade självklart din 1675 lite extra!
 
Topp