• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"Nyinkommet" Panerai PAM 231

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Har ju smugit in denna i lite andra trådar men det är ju alltid roligt med lite självbekräftande lajkfiske :)

Affären är minst sagt intressant. Ett lämpligt objekt hittades i L.A. Precis så långt från Stockholm som det går att komma......
Fick en mycket god kontakt och känsla på säljaren men att skicka en stor hög med pengar över halva världen känns minst sagt sådär.
Jag erbjöd därför en mindre bunt med pengar så att han kunde skicka den till sin kompis i NYC och att vi därefter kunde sammanstråla under min semester förra veckan. Sagt och gjort......


Lite info om klockan:
Panerai Radiomir
Roséguld
Ref: PAM 231
45 mm
Sandwichtavla
Handjagat verk som alla bara älskar (ping NiklasArvid :) )
Fullset

Bärs helt klart mindre än den ser ut. Mycket tack vare att den inte är lika hög som Luminoren samt att Luminorens klassiska lås gör att den känns större.

Så möttes vi upp i min hotellbar. Redan innan jag dök upp hade JakobZ kommit dit och gissat att den enda snubben med en panna på armen och ett stort paket på golvet var min säljare....
Lite bilder:

Från baren
image.jpg


JakobZ och hans GMT
image.jpg


På stan i NYC
image.jpg

image.jpg



image.jpg


Och på nytt Paneraistrap.
image.jpg


Samt en liten jämförelse mot allas vår favoritsäljares egna Panna på Rob E
image.jpg



Tankarna är som sagt delade över Panerai. Är det en överprisad parfymklocka med ett handjagat skräpverk? Ja kanske, men känslan av en Radiomir i rosé är lik förbaskat riktigt riktigt trevlig.

Önskar alla KS-are en skön kväll :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grym klocka! Kul!

Vad som också vore kul vore om du postade bild på dina fotriktiga trekkingskor i den stora skotråden och tog emot bajsstormen från parafilerna som härjar där. Som motvikt mot alla likes du får i denna tråd menar jag…. :D
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Från en som inte är särskilt förtjust i Paneria kan jag säga att den absolut är ett snäpp vassare än de övriga stålvarianterna! Grattis! :)
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Panna växer för mig, ligger på min shopping lista!
Grattis till en fin klocka!
Mvh
Micke
 
Topp