• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommet Rolex oyster 50 tal?

JohanHLM

Rolex
Tycker den gör sig bäst på länken.
Såg att du skrivit att du satte på ett 16mm läder, men är det 15 el. 16mm mellan luggarna? Skulle det vara 15mm och du vill testa något annat tidsenligt får du gärna prova/låna en Gay Freres Bamboo av mig.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Tycker den gör sig bäst på länken.
Såg att du skrivit att du satte på ett 16mm läder, men är det 15 el. 16mm mellan luggarna? Skulle det vara 15mm och du vill testa något annat tidsenligt får du gärna prova/låna en Gay Freres Bamboo av mig.
Tack för din generositet JohanHLM! är nästan säker på 16mm, men tack iaf:)
 

Malcolm Y

Omega
Sluta upp med dessa "rekommendationer". Inte för att någon här skulle lyda ditt råd, men mindre vetande kan ta dig på allvar. Vet du om att tavlan är en av delarna på en vintageklocka som, i originalskick, är mest värdefull?


Ursäkta om jag trampade nån på tårna, men det var ju ganska uppenbart att det var ett skämt?
 
Topp