Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Nyinkommet - Vintage Caravelle och Citizen

Diskussion i 'Diskussion' startad av Scaramanga, 19 februari 2013.

1. Scaramanga
    Trådstartare

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    En herre på vårt grannforum ville bli av med "skrivbordsklockor". Annonsen saknade bild och jag antar att alla inkl undertecknad tänkte bordsur. Efter några turer damp de till slut ner hos mig! Tack så mycket Crister!

Snabbt på med ett gammalt nato istället för det nya? italienska gula bandet. Hette nåt på M har jag för mig.

Lite polering av glas så blir detta nog fint. En automat som tickar på. Om den håller tiden vet jag inte ännu...

Wristshots på Caravellen som är en Quartz och jag måste ju tro att den är ny :roll:

Tyvärr går den inte men jag hoppas det räcker med batteribyte.

Köttig pjäs :D

Bra att ha eller nåt? Kul i klocklådan kanske.

Caravellen hoppas jag verkligen det går att få fart på. Verkligen speciell klocka!!!

2. Scaramanga
    Trådstartare

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Visade fynden för min fru. Hon tror att jag är sjuk, har nåt syndrom eller nåt ;)

3. Rille

Rille Präst

Jäklar vilken kloss!! :)

Alltid kul med paket.. Grattis!

4. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Caravellen var ascool! Grattis!

5. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Coola klossar, lite bordsur över det hela på ett häftigt sätt...:)...

6. Scaramanga
    Trådstartare

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Thanx! Ska försöka ta mig till en urmakare idag för batteribyte. Saknas en skruv som ska hålla nån bygel för batteriet. Lika bra att göra det riktigt!

Håller tummarna....

7. Scaramanga
    Trådstartare

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Mr Caravelle är nu inlämnad hos Stjärturmakarna, som skulle lämna den till "urmakaren". Trodde det skulle lösa sig medan jag väntade :(

8. Scaramanga
    Trådstartare

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Citizen har vandrat vidare och idag ringde urmakaren med ett kostnadsförslag på Bulovan.

Nytt batteri, nån skruv som fattas och en översyn. Jag slog till även om det kändes lite dyrt.

Vad är rimligt att betala för ett sådant jobb? Det såg ut att vara ett batteridrivet mekaniskt drivet? verk. Det var alltså både batteri och en del rörliga pinaler där inne ;)

9. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Kul att du satsar på Caravellen, min urmakarkontakt vägrar ta i batteridrivna klockor så jag kan inte ge dig någon hint om vad det brukar kosta. Begreppet översyn är inte helt lätt att tolka, för mig innebär det att han kollar dess funktionalitet och på sin höjd rengör balansen - det plus batteri borde inte kosta mer än 800 kr. Det är nog max vad jag skulle betala utan att veta hur mycket du gillar klockan...:)...hoppas den kommer tillbaka som den pärla den ser ut att vara!

Mårtenssons ur Brookfield