Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Nyinkommet, vintagedykare..

Diskussion i 'Vintage' startad av WiktorK, 4 juli 2013.

1. WiktorK
    Trådstartare

WiktorK Bonde

Från:
    Sthlm
    Efter att ha gjort mig av med min Seiko-dykare, så uppstod ett hålrum. Klart att klockgarderoben ska bestå av en dykare..

Så efter att ha hittat denna klocka, och våndats ett par gånger om den va snygg eller ful... Så bestämde jag mig för att den va fulsnygg men jäkligt cool!

Så efter en smidig affär så sitter den nu på plats på armen..

Får jag lov och presentera: Atlantic från tidigt 70-tal. Sitter tydligen ett ETA-verk i denna pjäs. Klockan är i oförskämt bra skick för sin ålder, iofs är både glas och boett nyligen polerade. [​IMG][​IMG][​IMG]

Kettil och _jonte gillar detta.
  2. _jonte

_jonte Friends of KS

Sjukt cool! Dock tycker jag den förtjänar ett tidstypiskt gummi. Tex ett tropic eller möjligtvis Isofrane-typ.

WiktorK gillar detta.
  3. WiktorK
    Trådstartare

WiktorK Bonde

Från:
    Sthlm
    Ja den tanken har slagit mig också.. Dock verkar den ha suttit ursprungligen på ett svart låderband :)

4. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Skojig, grattis!

5. _jonte

_jonte Friends of KS

Testa med ett Timefactors retro rubber vettja. Billigt billigt här: http://www.timefactors.com/rubber.htm
    Annars ett modernt (billigt) Tropic från Singular eller Ebay.

6. Kettil

Kettil Biskop

I den här snarlika 70-tals Mondian sitter ett AS (Adolph Schild) 1902/3. Till skillnad från de flesta ETA är den "unidirectional" d v s drar bara upp i en vägs (moturs) rörelse. Köpte den faktiskt p g a att nyfikenheten tog över. Mondia var vid den här tiden i samma familj som Zenith och Movado, så jag kunde inte motstå att få kolla upp vad det var för verk. Går bra gör den.

7. WiktorK
    Trådstartare

WiktorK Bonde

Från:
    Sthlm
    Tack för tipsen! Det ska undersökas :)

8. WiktorK
    Trådstartare

WiktorK Bonde

Från:
    Sthlm
    Coolt,

Den där va ju kusligt lik :)

9. Kettil

Kettil Biskop

När jag hade lagt upp bilden och såg hur ful vridringen var så färdigställde jag vad naturen påbörjat med lite aceton....:D

10. WiktorK
    Trådstartare

WiktorK Bonde

Från:
    Sthlm
    Snyggt! Blev ju riktigt bra det där! :)

Kettil gillar detta.