• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommet: Zenith

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Zenith Elite Port Royal V Rectangular (puh... långt namn!)
Den har varit inne hos urmakaren för en fullständig service och dessutom fått en polering.
Kvalitetskänslan är fantastisk. Tavlan är underbar och det kupade glaset med AR. Länken är magisk (får nog bli på länken ett tag, trots att jag köpt ett brunt kroko till den).
Urmakaren berömde den för det fina urverket. Han sa att det förvisso inte var så konstigt på ett så fint och exklusiv klocka från en så ansedd tillverkare. Vad tycks? :)
Storlek 44x31 och 8,5 mm tjock. 50 m WR.

bild_zpsf07c5cec.jpg
bild_zps14fd71b6.jpg
RIMG0165_zpsb57895a7.jpg
RIMG0177_zpsb8b61698.jpg
RIMG0154_zpscb11b063.jpg
RIMG0155_zpsc2dce1ec.jpg
RIMG0156_zps4fb15d0d.jpg
RIMG0159_zps1010309e.jpg
RIMG0160_zps3de51840.jpg
RIMG0163_zpscf57a635.jpg
RIMG0170_zps68461823.jpg
RIMG0171_zps50da32e5.jpg
RIMG0172_zpsb821dbf6.jpg
RIMG0175_zps2bfa7e47.jpg
RIMG0176_zps9d1f925b.jpg
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Grym! Är länken hälften så go som på min rainbow är den kanon! Grattis!
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Riktigt fin och från en mycket bra tillverkare, som tyvärr är lite underskattad!

Mvh
Michael
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Nu med lite mer bilder som önskat! (Bristfällig fotokvalitet som dock kompenseras av fingeravtryckskvantiteten;))
 
  • Like
Reactions: ZQT

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Gillar verkligen! Har haft ögonen på GP 1945:an ett tag, med liknande designgrepp...
Grattis!
Kul! Great minds think alike... ;)
Ja, 1945 är riktigt ball. Elegant och stilren. Finns väl en till försäljning på K/S till bra pris? Dock utan länk. JLC har ju olika Reverso som också har liknande klassisk design. Jag är nog av den åsikten att de skall vara på kroko eller struts eller något i den stilen på denna typ av klockor. Länken till Zenithen är dock så fin så att jag bara måste köra med den ett tag till! Blandat borstat och polerat --> rätt blingit resultat på ett positivt sätt!
bild_zps664cd64f.jpg
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Kul! Great minds think alike... ;)
Ja, 1945 är riktigt ball. Elegant och stilren. Finns väl en till försäljning på K/S till bra pris? Dock utan länk. JLC har ju olika Reverso som också har liknande klassisk design. Jag är nog av den åsikten att de skall vara på kroko eller struts eller något i den stilen på denna typ av klockor. Länken till Zenithen är dock så fin så att jag bara måste köra med den ett tag till! Blandat borstat och polerat --> rätt blingit resultat på ett positivt sätt!
Tror på struts...och det var GPn på KS som jag spanat på. Men jag tror det lutar åt ett annat håll nu ;-)
 
Topp