Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Nyinkommet...

Diskussion i 'Diskussion' startad av BME, 10 november 2012.

1. BME
    Trådstartare

BME Borgare

Från:
    Stockholmish
    Nu när jag lagt in nästan alla pengar i nytt boende och har det lite skralt på kontot tillsvidare men redan är i full manisk klocksurfarmode efter ett nyförvärv (dipsyn ligger i front än så länge) när nuvarande boende är sålt och kontot är välmående igen så hittade jag denna dinka som fick bli en "bryggklocka" (typ som ett brygglån). :D

Som vanligt känns väntan efter man beställt och betalt som femtielva evigheter men efter en vecka i bibelbältet kom jag hem igår kväll och såg att mina böner har blivit hörda för på hallgolvet låg denna.

Snällt av posten att inte meddela utlämningsställe...

Fick bli lite detektivarbete på postens trackingsida då de även lyckats skriva fel kollinummer. :evil:
    Efter jag hittat vart de lämpat av mitt paket så fick det bli öppning i bilen innan upphämtning av min mormor för besök på vasamuséet.

Svårförstådd text.
    Väl förpackat.

Tittut! En lite moddad seiko blev det, ville testa hur "guld" lirar på handleden.
    Handledsskott.

Första intrycket är bra vridningen är trevlig länken är mindre trevlig så det får bli ett nato med gulddetaljer.
    Någon som har ett 22mm till övers de är slut hos forumsponsorn för tillfället...

Det skiljer mycket på 1mm ibland mellan två klockor, Orisen 44mm Seikon 43mm(? har sett 42mm angett också).

Tack och bock för nu!
    /BME

2. hans

hans Petrus Kenicius

Från:
    Väster om hEden
    Grattis till nyförvärvet! Har du köpt den direkt från en moddare?

3. BME
    Trådstartare

BME Borgare

Från:
    Stockholmish
    Tackar!
    Ja jag mailade lite fram och tillbaka med Rob på monsterwatches och han lyckades få tag på en urtavla.
    Prova att maila honom och fråga om han kanske kan få tag på någon till om du är intresserad.
    Lycka till!

4. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Nice! Den urtavlan växer verkligen på mig.

5. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Grattis, den är förvånansvärt snygg i guld också...och den tavlan gör den farligt fin!

6. Rber

Rber Biskop

Har samma tavla på en SNZH57. Jag gillar!

Kommer dock inte riktigt överrens med mitt Bradystrap, skulle behöva ännu mindre hål för att den klockan ska sitta ordentligt. Kanske skulle prova ett Tropic?

Bifogade filer:

7. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Jag har denna, tycker den är kanonsnygg men det är sällan jag bär den, varför blir det så ibland? Eller e de bara jag :?

Mårtenssons ur Brookfield