• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommet

par

Patek
2-Faktor
Stort grattis, par401!
Hur är tyngden jämfört med guld-PO:n?
Är det ofint att fråga om listpriset? Jag har försökt googla mig fram till det utan att få några raka svar, men det verkar onekligen som att man kan få bra rabatt på vissa håll.

Vet inte, har lagt undan den när jag fick den här. Man får även vara lite försiktig, säljs endel förfalskningar av dem.
 

jabla

Sarlacc
Grattis! det här kan få en OWG att bli en NWG.
Uppskattar vekligen glasbaksidan så man kan beskåda det vackert finisherade urveket. ;)
 
  • Like
Reactions: par

Gulliver

Cartier
2-Faktor
Skönt att någon äntligen tar steget. Hört att dom är i klass med andra tyskar så som Glashüette. Även hört att några anställda gått från a.lange just till Theorema rykten endast?
 

carlanton

Audemars
Skönt att någon äntligen tar steget. Hört att dom är i klass med andra tyskar så som Glashüette. Även hört att några anställda gått från a.lange just till Theorema rykten endast?

Nja, inte Lange, men Theorema köpte ju upp hela Glashüttes maskinpark under quartzkrisen. Halva personalen hängde med (däribland utvecklaren av det legendariska C22-verket, Donald Fritz) så egentligen kan man ju tycka att Theorema är det "riktiga" Glashütte.
 

par

Patek
2-Faktor
Nja, inte Lange, men Theorema köpte ju upp hela Glashüttes maskinpark under quartzkrisen. Halva personalen hängde med (däribland utvecklaren av det legendariska C22-verket, Donald Fritz) så egentligen kan man ju tycka att Theorema är det "riktiga" Glashütte.

Fantastisk historia, gillar den bara mer och mer!
 

Watch out

Cartier
xpauwz.jpg
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Stilig, hört talats om märket men aldrig sett någon tidigare. Känns som ett kul och udda köp..
 
Topp