• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommet....

K-S

Rolex
2-Faktor
...idag så blev det av, men inte enbart glada miner, min älskade SubC fick lämna men en ny skönhet anlände....

Så vad blev det? Dom flesta vet nog....

En AP 15300 med svart tavla, hade siktet inställt på en blå men en deal som var bra dök upp och jag slog till...

Så....


Lite snabba bilder i kasst ljust....

41D13D99-6799-4A38-BEDA-25D019618983_zps3ojrutmh.jpg


A8B30283-C8AD-4BA6-882B-0DF0B90C720D_zpsbh3jfrwz.jpg


07D21DA6-51CE-45E9-9299-DCEEAC58A643_zpsspphcefk.jpg


9D596FF4-E2E6-4AF0-8D9D-62CC486E563F_zpshs5bsfdg.jpg


Så vad ska man säga såhär som första intryck?

Vet inte men kan säga vad tjejen sa...

-Ser inte ut som något speciellt...
-Länken är inte snygg...
-Rätt så intetsägande...
-Gillade din andra bättre...
-Ingen höjdare....
-Sådär....

Men, vafaan...

det jag kan säga är...

-Känns MYCKET dressigare än en SubC
-Känns 'finare'
-Sluter om armen...
-Platt (tunn) och bred på armen...
-Känns exlusiv...
-Grym storlek
-Grym finish...
-Coolt verk...


Kort sagt, mycket nöjd, men å andra sidan så känns det konstigt att för första gången på 10år inte ha en Rolex i lådan....

Men det kanske blir ändring på det efter sommaren, men innan dess så behöver jag en 'badis' har en WTB ute på en IWC men oxå sugen på en steelfish på gummi, känner mig rätt så 'mätt' på Rolex just nu och vill testa andra märken....

Sedan så har jag fått första tjing på min gamla SubC som den notoriska flipparen Lunkan som jag köpte APn av och som tog min SubC i inbyte så vem vet, kanske så kommer subben tillbaka, men å andra sidan så är jag sugen på en 'Batman' oxå...så vem vet....


Nu saknar jag min! snygg såklart.
Grattis
 

Lunkan

Cartier
Den klär dig!

Grymt trevlig lunch idag, de gör vi om!

"Lunkan den Notoriske flipparen..." Ja, det är fjärde gången jag har en SubC i klocklådan så jag får väl ta det smeknamnet...

Men denna gång är det ju iof inte vilken SubC som helst, det är förmodligen den mest omskrivna, uppmärksammade, upphåsade och mytomspunna SubC:n i Sverige efter alla dina gudomliga lovord genom tiderna! Fan, jag kommer inte våga flippa den!!


Masterkillers SubC: "klockan myten legenden" RIP ;-)
 

J&B

Omega
Stort jävla grattis! Har alltid gillat 15300 och köpte min SubC med tanke att byta upp mig till en 15300 (med blå tavla iofs). För tillfället är jag riktigt nöjd med Subben (och har inte lust att dega upp mellanskillnaden) men någon dag så.
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Grattis!! Du har ju jagat ett tag nu. Vacker pjäs. Ser fram emot lite kläm på någon framtida GTG. Dock inte nu på lördag. Måste hänga kvar i alperna. Stackars mig;)
 
Topp