• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommet

Marckus

Panerai
God kväll klockvänner,
Fungerande hackning, fin patina och bra boett. Gött att äntligen landa en, efter några år av ambivalent intresse till airman. Gillar sizen, indexeringen och de primitiva funktionerna... Kul låsning till bezelrotation (kronan vid 8an). Drar du ut kronan(vid datum) åker en tunn nål upp ur ett litet hål mellan 2an och 4an som stannar sekundvisaren, sk hackfunktion. -Praktiskt när jag synkar med andra stridspiloter...
Bytt mellan sytt nato och cordovan. Hatar Nato, men nu känns det befogat...

image.jpg
image.jpg


Önskar en fortsatt god kväll
Vänligen
Marcus
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    191.4 KB · Visningar: 67

Marckus

Panerai
Ställde om klockan i morse då jag tänkte att den stannat. Tidsavläsningen sätter sig nog i ryggmärgen vilken sekund som helst...
Bild på böjda sekundvisaren
image.jpg
image.jpg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sweet! Såg att du fått den daterad av Emre på WUS också. Riktigt fint exemplar!

(längtar hårt efter att min kommer hem från sin spa-vistelse hos Rob E…)
 

Marckus

Panerai
Sweet! Såg att du fått den daterad av Emre på WUS också. Riktigt fint exemplar!

(längtar hårt efter att min kommer hem från sin spa-vistelse hos Rob E…)
Ja, klart man passar på! Ser ännu mindre anledning till varför den här ska få lämna efter infon man fick. Keeper, garanterat.


Grattis!
Har samma modell, med liknande dilemma rörande bandval.

Se nu till att få den daterad ner på dagen när.
https://klocksnack.se/threads/sitter-du-med-en-gammal-glycine.20903/#post-415009
Sagt och gjort, nu är den daterad. Troligtvis åker det på en rejäl läderstronk när jag snart har dötröttnat på Nato
 
Topp