• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommet.

P-A

Sir Spamalot
Luminox 3051.
Nu så är man redo inför nästa veckas älgjakt! :)
Skulle ha haft ett Nato bara. men det beställer jag lagom till Thailand istället.

2012-10-01170558.jpg


2012-10-01170648.jpg


2012-10-01170821.jpg


Och sen så blev jag klar med en sak som jag jobbat länge på nu.
Men bara för kul. Om inte @Ricrob behöver en ny batong som OV? :)

2012-10-01094836.jpg
 

P-A

Sir Spamalot
Ja, jag tänkte ha den när jag grovjobbar/jagar/badar osv. Jag tror att den kommer vara klockren till det ;)

Visst, bovarnas skräck kommer han att kallas... men vänta nu... han är ju OV. Är man inte bov själv då?
Speciellt med en bratte på armen ;)
jag har aldrig bratte när jobbar som OV, så jag är hederlig :D
 

Ricrob

Patek
P-A skrev:
Luminox 3051.
Nu så är man redo inför nästa veckas älgjakt! :)
Skulle ha haft ett Nato bara. men det beställer jag lagom till Thailand istället.

2012-10-01170558.jpg


Och sen så blev jag klar med en sak som jag jobbat länge på nu.
Men bara för kul. Om inte @Ricrob behöver en ny batong som OV? :)

2012-10-01094836.jpg

Hahaha, buse där! Du vet att jag är snäll, med eller utan Bratte!

De gamla gummiklubborna byttes ut till ASP för att minska den kinetiska kraften vid användande mot kroppens mjukdelar, och på så sätt få ner inre skador och få upp smärt/skrämselfaktor (själva expanderingen ska tydligen se läbbig ut). Det funkar inte kan jag säga, ASP suger horse-ass! När man väl måste använda ASP (vilket i mitt fall är sällsyntare än att se en Yeti) så är det ingen som blir skraj, för alla vet att den knappt gör ont och knappt skadar, vilker gör att man MÅSTE använda den och inte bara flasha med den och när man använder den så är det som att veva med en björkkvist, fast kvisten gör ondare.. Jag vill ha din klubba utan tvekan, DÄR snackar vi kinetisk kraft, inre skador och skrämselfaktor! :lol: Bara några skåror i den saknas, som i Gangs of New York!

Gällande Lumi'n, grattis men kommer den inte skrämma bort älgen innan du hinner skjuta den!? ;) Coolt att du nu kan kopplas till Navy Seal's också, enl en säker källa (Carl Hamilton)!
 

P-A

Sir Spamalot
Jag vet, den är kass. Jag har fått önskad effekt en gång.
Det var när jag jobbade hotell och en gäst hade bestämt sig för att ge frun en rejäl omgång.
(hon såg ut som köttfärs efteråt).
Jag kommer upp och när han hoppar fram med yfront, vitt nedblodat linne och blodiga nävar så drog jag min ASP.
Han var amerikan och stirrade lite oroligt på batongen och slängde sig sen på backen.
men annars så är den skit!

Jag tror att klubban skulle göra sig väldigt bra i dörren.
Tänk dig själv hur man står och är så otroligt trevlig, som bara en riktigt OV kan vara.
Sen så kommer det fram några bråkiga besökare, som alla är efter att man har jobbar i yrket lite för länge.
De börjar tjafsa och då lyfter man upp klubban, oh vad jag skulle vilja se det :)

Den kommer att hänga här hemma i huset så om någon känner för att bryta sig in när jag är hemma så får jag väl dra i några skåror i den sen ;)


Menar du att de skulle vara rädda för att jag är en "äkta" seal. De har ju säkert också sett Hamilton :)
Eller för att det kommer lysa upp hela skogen? för den lyser något brutalt!
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Ricrob skrev:
P-A skrev:
Luminox 3051.
Nu så är man redo inför nästa veckas älgjakt! :)
Skulle ha haft ett Nato bara. men det beställer jag lagom till Thailand istället.

http://i795.photobucket.com/albums/yy232/PALarsson/2012-10-01170558.jpg[/mg]

Och sen så blev jag klar med en sak som jag jobbat länge på nu.
Men bara för kul. Om inte @Ricrob behöver en ny batong som OV? :)

[img]http://i795.photobucket.com/albums/yy232/PALarsson/2012-10-01094836.jpg[/mg][/quote]

Hahaha, buse där! Du vet att jag är snäll, med eller utan Bratte!

De gamla gummiklubborna byttes ut till ASP för att minska den kinetiska kraften vid användande mot kroppens mjukdelar, och på så sätt få ner inre skador och få upp smärt/skrämselfaktor (själva expanderingen ska tydligen se läbbig ut). Det funkar inte kan jag säga, ASP suger horse-ass! När man väl måste använda ASP (vilket i mitt fall är sällsyntare än att se en Yeti) så är det ingen som blir skraj, för alla vet att den knappt gör ont och knappt skadar, vilker gör att man MÅSTE använda den och inte bara flasha med den och när man använder den så är det som att veva med en björkkvist, fast kvisten gör ondare.. Jag vill ha din klubba utan tvekan, DÄR snackar vi kinetisk kraft, inre skador och skrämselfaktor! :lol: Bara några skåror i den saknas, som i Gangs of New York!

Gällande Lumi'n, grattis men kommer den inte skrämma bort älgen innan du hinner skjuta den!? ;) Coolt att du nu kan kopplas till Navy Seal's också, enl en säker källa (Carl Hamilton)![/quote]

Jag fick en ASP i huvudet, det gjorde ont(och blödde tusan)...=)
 

Ricrob

Patek
P-A skrev:
Menar du att de skulle vara rädda för att jag är en "äkta" seal. De har ju säkert också sett Hamilton :)
Eller för att det kommer lysa upp hela skogen? för den lyser något brutalt!

Precis det jag menar, dvs att den lyser och skriker som en nuke'ad skata! :lol:
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Topp