• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinvigning Nymans ur 12/12

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Jag har lyckats bli medbjuden. Vem mer ska dit?
 

max

Dancing Queen
Nyinvigning? Har de bytt regi?
Hoppas de sparkar alla brats från butiken och anställer trevligt folk!

Edit: jag frågar alltså inte för att jag avskyr butiken i fråga utan för att jag är intresserad i om de gör stora förändringar. Vore ju trevligt om de kunde på ordning på rörelsen.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
max skrev:
Nyinvigning? Har de bytt regi?
Hoppas de sparkar alla brats från butiken och anställer trevligt folk!

Edit: jag frågar alltså inte för att jag avskyr butiken i fråga utan för att jag är intresserad i om de gör stora förändringar. Vore ju trevligt om de kunde på ordning på rörelsen.

du får säkert bättre svar av någon annan, men jag var förbi i lördags och det såg ut som en byggnadsarbetsplats där butiksgolvet i vanliga fall legat. Man fortsatte istället en bit in. Inte rätt tid att renovera nu, man kan ju hellre tycka att de håller stängt i jul/nyår istället för att ha en byggnadsarbetsplats som butik veckorna innan jul.

Vad som är syftet med ombyggnaden/renoveringen låter jag dock vara osagt.
 

Optimisten

Cartier
Gavve skrev:
max skrev:
Nyinvigning? Har de bytt regi?
Hoppas de sparkar alla brats från butiken och anställer trevligt folk!

Edit: jag frågar alltså inte för att jag avskyr butiken i fråga utan för att jag är intresserad i om de gör stora förändringar. Vore ju trevligt om de kunde på ordning på rörelsen.

du får säkert bättre svar av någon annan, men jag var förbi i lördags och det såg ut som en byggnadsarbetsplats där butiksgolvet i vanliga fall legat. Man fortsatte istället en bit in. Inte rätt tid att renovera nu, man kan ju hellre tycka att de håller stängt i jul/nyår istället för att ha en byggnadsarbetsplats som butik veckorna innan jul.

Vad som är syftet med ombyggnaden/renoveringen låter jag dock vara osagt.

Var det inte yt-ökning?
 

David

Bödeln
De hade väl att välja på att lösa det innan årets slut eller att bli av med AD-skapet för Rolex. (Grundlösa spekulationer, alltså.)
 

jabla

Sarlacc
Var där i förra veckan och det ser ut att kunna bli riktigt trevligt när det är klart, kul med en butik som inte är fyrkantig.
 
Optimisten skrev:
San Gennaro skrev:
Dom bygger ut sin butik rätt rejält, men håller öppet under tiden som vanligt.
Förutom att Rolex får sitt nya egna utrymme som redan nämnts så kommer dom ta in HYT och Halda i butiken.

Tycker butiken ser trevlig ut på ritningarna.

http://www.andersholmberg.se/nymans-ur-1851/

Nice svänska i den texten. Vad menar du med eget utrymme?

Vad är det du stör dig på med hur jag skriver?
Och vad är det du inte förstår med eget utrymme?
 

Optimisten

Cartier
San Gennaro skrev:
Optimisten skrev:
San Gennaro skrev:
Dom bygger ut sin butik rätt rejält, men håller öppet under tiden som vanligt.
Förutom att Rolex får sitt nya egna utrymme som redan nämnts så kommer dom ta in HYT och Halda i butiken.

Tycker butiken ser trevlig ut på ritningarna.

http://www.andersholmberg.se/nymans-ur-1851/

Nice svänska i den texten. Vad menar du med eget utrymme?

Vad är det du stör dig på med hur jag skriver?
Och vad är det du inte förstår med eget utrymme?

Oj, förlåt om jag var otydlig. :oops: Det är texten på arkitektfirmans hemsida som jag tycker var bristfällig.

Med "eget utrymme" undrar jag om de får ett eget rum, eller avdelning? Jag kunde inte se detta på ritningen. Vilka krav ställer Rolex? Inte så jättehöga? Andra svenska handlare har ju t.ex. bara en monter, ingen "shop in shop".
 

David

Bödeln
.di skrev:
lite OT, men det angår Nymans. nån som har erfarenheter av deras service tjänster?

De klarar inte P.2004-verk, får inte ens öppna klockan. Kostar 2500 kr att skicka klockan till Schweiz även om det handlar om att blåsa bort damm från tavlan under garantitiden.

(Menar inte att detta nödvändigt inte är rimligt, bara att det är den enda erfarenhet jag har.)
 

Optimisten

Cartier
David skrev:
.di skrev:
lite OT, men det angår Nymans. nån som har erfarenheter av deras service tjänster?

De klarar inte P.2004-verk, får inte ens öppna klockan. Kostar 2500 kr att skicka klockan till Schweiz även om det handlar om att blåsa bort damm från tavlan under garantitiden.

(Menar inte att detta nödvändigt inte är rimligt, bara att det är den enda erfarenhet jag har.)

Hade du köpt klockan där?

Jag vet handlare som inte tar extra för "ej köpt här" garantifrakter, ring runt! Notera dock att det kan vara beroende på märke inte bara handlare.
 

David

Bödeln
Optimisten skrev:
Hade du köpt klockan där?

Nej.

Optimisten skrev:
Jag vet handlare som inte tar extra för "ej köpt här" garantifrakter, ring runt! Notera dock att det kan vara beroende på märke inte bara handlare.

Med Rolex har jag aldrig haft några som helst problem med att gå in i vilken butik var som helst i världen utan en enda tråkig min även om jag aldrig satt min fot där tidigare.

Att Panerai inte har utbildade urmakare för ett verk som de kanske bara säljer något tusental (om ens det) av per år hos alla AD kan jag förstå, men då förväntar jag mig att de står för alla kostnader för garantiärenden.
 

David

Bödeln
Optimisten skrev:
Vilka krav ställer Rolex? Inte så jättehöga? Andra svenska handlare har ju t.ex. bara en monter, ingen "shop in shop".

Nu är det skillnad på Rolex USA och resten av världen, men i USA har många, många ur- och juvelerarbutiker fått sina AD-skap indragna.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
På väg till Nymans.

Ska bli kul att se ALLA ikväll igen :cool:
 
Topp