• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyköp och Roadtrip

kalufsen

Panerai
Hejsan alla,

För ca 1 vecka sedan med francen och annonserad höjning från Rolex fick jag lite halv panik då jag egentligen hade planerat att köpa just denna klocka till sommaren och min födelsedag. Ovan anledning kunde jag ju självklart inte släppa och började ringa runt till alla ADs för Rolex, Stockholm, Uppsala, Västerås och av alla fick jag samma svar vilket var att det var slut på lager.

I detta läge var jag uppgiven och samtidigt stressad av samtliga "Höjnings" trådar både här, TRF och WUS. Jag valde att kommentera just en av dessa trådar vilket genererade ett tips från Guskleto, det tackar vi för! :), varpå jag ringde ad:en dagen därpå. Talade med en trevlig säljare som trots ovan nyheter la undan ett orört exemplar i en vecka till mig vilket jag är oerhört tacksam för.

Vi spolar fram bandet till den 24/1-2015. Klockan ringde 05:15 och jag var grymt taggad trots att jag visste att denna dag skulle innebära ca 100 körda mil, men vad fan gör det när man skall få nytt på handleden. Redan i veckan sålde jag min gamla Seamaster 300, tack Ninen79 för ett trevligt och behagligt första F2F sälj här på KS.

Tankad bil och förväntansfull
IMG_2066.JPG



Här är jag ca halvvägs till destinationen, tips för de som skall åka till Göteborg, åk inte E20. Tog över en timma längre än hemvägen där jag åkte via Jönköping.
halvvägs.JPG


Fina Vättern
vättern.JPG


Fylla på depåerna är viktigt, blev riktigt slaskigt i Alingsås och resterande väg till Göteborg (Paniken som uppstår när spolarvätskan är slut och man inte ser ut)
bil2.JPG


Vid ankomst snurrar jag runt och kör fel ca 30 ggr innan jag på ren tur hittar en 30 mins parkering och väl vid biljettautomaten lyfter jag blicken, och rakt över gatan ligger ju klockaffären :D Inte lätt att vara Stockholmare i Göteborg.
IMG_2075.JPG


Lite espresso sitter alltid bra.
IMG_2077.JPG


Vid detta tillfälle är jag lite stressad över 30 mins parkering, man vill ju liksom sitta där och njuta av ögonblicket, det skulle jag dock inte få göra riktigt än. Båda mina kort strulade och lät mig inte betala klockan, varpå jag ringer banken som säger att du måste höja köpgränsen, hahah :) Sagt och gjort, klockan betald och nu sitter den på handleden, nöjdare kille får man leta efter.

klocka.JPG


En till bjuder jag på, den lär väl dyka upp i varenda tråd framöver... :) (Ser nu att jag redan lyckats kladda ner hela klockan)
klocka på krona.JPG


Efter ca 100 körda mil och 11 timmar i körtid är jag nu hemma, konstaterar att jag är väldigt trött, supernöjd och att jag aldrig kommer köra 100 mil på en dag igen :D

Tack Bergströms för en väldigt trevlig upplevelse och klockfodralet.

låda.JPG


Tack alla för detta kunskapsforum och ledningen som gör och håller detta i liv.

Väl Mött

Kalufsen // Linus
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Vilken känsla att hämta ut sin sprillans nya klocka. Hämtade själv ut min LV hos just Bergströms Göteborg för några år sedan, espresso, snack och en del free bees....grym personal!

Grattis till en grym klocka!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hoppas du fick rejäl rabatt, för en servicepåse är riktigt kass som goodie om de visste att du kört 100mil bara för att handla hos dem.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Grattis till en jäkligt fin klocka! Kan tänka mig att körningen gick lite lättare med ett klockköp som mål och med klockan på armen på hemvägen! :)
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Äntligen ett vettigt inlägg (efter ha läst urspårade trådar om fejk o prishöjningar)
Stort grattis! Härlig resa. Gjorde en resa för några veckor sedan fast jag kom bara upp i 92 mil. :)
 
Topp