• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nymans+KS podd?!

Mr Chance

Kalmar
Menar du mitt inlägg? Jag kan komma på ganska många kändisar som vore kul att ha i programmet. Tänk en intervju med prinsen om hand Astron exempelvis. Vad har den varit med om och varför har han just en Astron? Eller hans custom-Hublot... Finns ju massa kul.
Nä, syftade inte på ditt inlägg.
Och nä, jag fattar inte varför det är intressant att höra hur prinsen tänker om sin Astron. Jag skulle hellre lyssna på när du snackar om varför AR är en dealbreaker för dig. :)
 

Linkan

Rolex
Riktigt intressant avsnitt! Härliga röster och bra förklaringar till olika begrepp! Väntar med spänning tills nästa avsnitt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nä, syftade inte på ditt inlägg.
Och nä, jag fattar inte varför det är intressant att höra hur prinsen tänker om sin Astron. Jag skulle hellre lyssna på när du snackar om varför AR är en dealbreaker för dig. :)
Hehe, OK. Jag kanske tog ett dåligt exempel men alla Steffo-länkar på forumet talar ju för att det finns ett intresse av klocksnack med VISSA kändisar.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Går nu att hitta i din favoritpodcast-app, bara att söka efter Klocksnack. :)
image.png
Har nu lyssnat på hela avsnittet nu och måste säga att du skötte dig mycket bra @Denke ! Kul att du lyfte lite japanskt och att du även lyfte Tudors 400 olika modeller samt "SHS eller inte SHS" på Explorer. :)

Viggo har ju uppenbarligen koll på läget men jisses vad han känns insnöad på Rolex, fick en känsla av att han tyckte resten av snacket tog tid från hans rolexsnack. Nästa gång kan han väl få snacka av sig och prata Rolex i 20min och därefter släppa in dig lite mer :) .
En fråga till Viggo angående Rolex+COSC: Först säger han att de inte skickar iväg klockorna utan har ett eget labb och sedan säger han att gröna taggen innebär att de skickar iväg urverken på test. Så hur är det? Skiljer det sig eller försade han sig i förbifarten?

Riktigt proffsigt sammantaget och lagom nördigt, hoppas på mindre rolexsnack och mer klocksnack nästa avsnitt. :)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Vem startar en tråd om insamling av pengar till Viggos första SEIKO? :D
Bra idé! Han gillade ju nya turtle. Tycker helt klart att du sköter insamlingen. Du har en hunka från mig. Det finns väl en hög seikoholics i Seikotråden som tycker det kan vara värt med lite allmosor till en Seikolös stackare!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bra idé! Han gillade ju nya turtle. Tycker helt klart att du sköter insamlingen. Du har en hunka från mig. Det finns väl en hög seikoholics i Seikotråden som tycker det kan vara värt med lite allmosor till en Seikolös stackare!
Det kanske är lite svårt att få 48 personer som vill offra en hundring för att Viggo ska få testa en Turtle men vi skulle kanske kunna samla ihop till exempelvis en SEIKO 5 åt honom för typ 600kr? Förra årets inofficiella sommarklocka SNKK47 aka SEIKO Nautilus. Han gillar ju PP Nautilus liksom :D
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det kanske är lite svårt att få 48 personer som vill offra en hundring för att Viggo ska få testa en Turtle men vi skulle kanske kunna samla ihop till exempelvis en SEIKO 5 åt honom för typ 600kr? Förra årets inofficiella sommarklocka SNKK47 aka SEIKO Nautilus. Han gillar ju PP Nautilus liksom :D

Betyder detta att du också kommer att rigga en insamling till mig till en ny Rolex Airking? :D
 
Senast ändrad:

Gummo

Joker
2-Faktor
Det kanske är lite svårt att få 48 personer som vill offra en hundring för att Viggo ska få testa en Turtle men vi skulle kanske kunna samla ihop till exempelvis en SEIKO 5 åt honom för typ 600kr? Förra årets inofficiella sommarklocka SNKK47 aka SEIKO Nautilus. Han gillar ju PP Nautilus liksom :D
Låter mycket bra! Lite plåster på såren för att Patek inte firar 40-årsdagen. Sprillans, fullset :)
@Denke lägger tre hundra som han är skyldig mig för sveda och värk.
 

olofpalme

Omega
Lyssnat på första avsnittet nu, suveränt! Bra genomgång av Basel och utropstecken därifrån. Gillar det lösa klocksnacket, nyheter och olika typiska trådar på KS. Denke är suveränt, grym röst. Viggo var stabil men om det blir "rolexpodden" av detta blir det nog unsub för mig.
 

Gold

Panerai
2-Faktor
Lyssnat på första avsnittet nu, suveränt! Bra genomgång av Basel och utropstecken därifrån. Gillar det lösa klocksnacket, nyheter och olika typiska trådar på KS. Denke är suveränt, grym röst. Viggo var stabil men om det blir "rolexpodden" av detta blir det nog unsub för mig.

Är ju väldigt mycket fokus på just Rolex hos Nymans Ur så tror det för deras del blir svårt att komma undan helt och hållet
 
Senast ändrad:
Topp