Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Nymans nyinvigning igår - provade 2msek Zenith

Diskussion i 'Diskussion' startad av leben, 13 december 2012.

1. leben
    Trådstartare

leben El Patrón

Skulle såklart göra ett reportage à la Ricrob från Rob Engström men av ngn anledning missade jag att ta bilder (för mkt Pol Roger?)

Stället var packat med folk, många genuint klockintresserade men även några som enligt min bedömning enbart trivdes med att ha en riktigt "dyr" klocka på armen. Ganska kul mix av folk där det då och då blev väldigt tydligt vilka som hade den riktiga " strike a pose" genen.

Testade Halda, HYT, AP m.m.

Halda var helt ok men för 120tkr hade jag köpt ngt annat. HYT var lit kul, men lite som Baron Samedi Corum bubble, svår att ta på allvar.

Jaha men när åkte ajfånen fram då? Jo först vid Jaeger. Trevlig säljare som mer än gärna visade den klockan jag tycker är übercool: Duometre à chronographe (18k rosa guld, ref 6012420)

Vilken klocka! Dubbla handjagade powerreserve i ett verk. Helt ärligt hängde jag inte med på allt men den som vill kan läsa fakta här:

Se http://www.jaeger-lecoultre.com/WW/en/l ... 12420.html

Den underbara baksidan ser ut så här:

Framsidan:

Powerreserven för varje "barrel" syns längst ner på varje sida. Manuell uppdragning framåt drog upp den ena och den andra drogs upp bakåt. Fantastiskt. Pris 50teur och uppåt.

Och som gammal Zenithägare fastnar jag alltid framför det skåpet, och där fanns den: Cristophe Colomb Equation of time.
    En slags special tourbuillon gyro som har koll på något sjukt onödigt (typ förskjutning av tid mot solen under året). Höll på att kissa på mig.

Ett wristshot:

Ja, safirglaset har en bubbla båda uppåt och inåt mot handlede, dock ganska bekväm. Pris: typ 2 miljoner.

En riktigt trevlig kväll (trots att Dubbe fanns i lokalen :) ). Giveawaypåsen innehöll bland annat en liten diamant. Flådigt.

2. ZQT

ZQT The Banker

Kul med litet reportage! Och JLC:n va inte helt fel! Har svårt för de nyare Zenitharna, känns alldeles för mycket nyrik ryss på Mallis för min del. Men dom är lite häftiga!

3. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Tack för trevligt mini-reportaget! Flest grejjer på urtavlan vinner eller ;)

4. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Kul! Riktigt sjuka ur!

5. par

par Friends of KS

Haha =)

6. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    Grymt och som LongCon sa, sjuka ur :D!!

7. Dubbes

Dubbes Borgare

Från:
    Stockholm
    Jag har ett gäng bilder som jag har tagit med mobilen på invigningen, så får ni se vad som kommer komma sen när jag fixat det bilder som jag tog med min stora kamera. Men det blir typ i helgen. Det är en hel del kul. Sköna bilder leben!

8. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Re: Sv: Nymans nyinvigning igår - provade 2msek Zenith

Sjuka klockor!!! :)

9. Ricrob

Ricrob Friherre

Trevligt men lite knapphänt reportage leben! Nästa gång går vi armkrok och hjälps åt tycker jag.. :D

Gåller f.ö. med ovan talare.. Sjuuuka uuur!

10. leben
    Trådstartare

leben El Patrón

Hahaha, och vad är det för fel på det då? ;)

Jag vet. Ska skärpa mig! :)

11. Dubbes

Dubbes Borgare

Från:
    Stockholm
    En liten bild till på Zenithen

12. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken

Mmmmmmmååååååååååååääääääähhhhh....nu måste jag ta en dusch :)

13. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

Håller med JakobZ till fullo. Gillar verkligen den där JLC:n men Zenith no :|

14. Dubbes

Dubbes Borgare

Från:
    Stockholm

HÄHÄ! Lätt! den är ruggigt maxad!

Mårtenssons ur Brookfield