• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyservat

Peter K

Panerai
2-Faktor
Min Sarb är precis isärtagen ihopsatt och nyoljad. Den drar sig en del. Urmakarn sa att oljan ska sätta sig, och att den bättrar sig efter ett tag. Han sa att han kan rucka den om ett tag om jag vill. Stämmer det som han säger?
 

Fadershan

Patek
Min Sarb är precis isärtagen ihopsatt och nyoljad. Den drar sig en del. Urmakarn sa att oljan ska sätta sig, och att den bättrar sig efter ett tag. Han sa att han kan rucka den om ett tag om jag vill. Stämmer det som han säger?
Vad är "en del"? Och ja det kan stämma att oljorna sätter sig. Är amplituden schysst och den bara behöver en ruckning så är det ju primaballerina! :)
 
Jag undrar som @Fadershan , vad är "en del" ? Jag kan ju iofs tycka att en del av en fullservice är efterarbetet. Man kan inte bara skruva ihop och olja in urverket - en omsorgsfull regulering hör till och det är ju därför de flesta urmakarna behåller klockorna några dagar efteråt; för att se att de går fint och vid behov finjustera gången.

Vänligen
Forumets undersköterska
 
Topp