• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nysnö!!!

John R

Panerai
Gott folk låt mig presentera nytillskottet. Tudor snowflake 7016/0 från ca 70-71. Urtavlan är en servicetavla och har gott med lyskräm och visarna är även de yngre. Vilket medför att de har en fräch vit färg.
Det blev en snabb skolning i snowflaketräsket med hjälp av goda
lärare, som jag här vill passa på att tacka:

Davvan theargonaut och sist men inte minst platfot.
Tusen tack för god tips och råd!


Denna skapelse har länge vart en favorit. Jag har moddat till mig modellen innan vilket blev ett bra resultat men det når aldrig hela vägen fram till känslan av äkta vara ;-)

Den har vart med mig nu i två dagar och känslan är mycket bra.

Här kommer lite bilder. Slängde på en gammal lossaslänk
för att känna på känslan.

Tack Leopold för en smidig bytes affär!


Här kommer lite bilder.

1C7A635A-F29D-47EE-A8D2-2C70DA6E09BB-13846-00001097FE16FC94.jpg


AB5F40CF-7C20-4EF9-9006-09C47A035CFB-13846-0000109812966B58.jpg


CB353848-5848-4DA0-B49A-FA0FEBD85A87-13846-00001098FEC0DC8A.jpg


7235BC2A-56DA-4599-BFFF-36AECA1EC261-13846-00001098F638EBF0.jpg


Fortsatt trevlig kväll!

/John R
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Fyfan vad bra, då kan du sälja Speedmaster som du snodd rakt framför ögat på mig, eller kanske din date just?
Hör av dig om du tänker sälja någon av dessa :)

Och grattis till en trevlig klocka!
//Robin
 

axa

Omega
Grattis!!!!

För mig kommer funderingar då och då om när jag blir med första Tudor och vilken modell.
VintageTudor är grymt...
 

Ricrob

Patek
Btw, om jag får låna lite av din tråd för lärdom i ämnet flingor? Är det olika modeller eller årsmodeller som avgör om de har datum eller ej och om de är blå eller svarta?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Ricrob skrev:
Btw, om jag får låna lite av din tråd för lärdom i ämnet flingor? Är det olika modeller eller årsmodeller som avgör om de har datum eller ej och om de är blå eller svarta?

De finns oftast parallelt men de tidigare var utan datum precis som hos Rolex, ingen skillnad på blå och svart. Däremot håller jag inte med tidigare inlägg om färg, min uppfattning är att svart är något vanligare men att blå är populärare då den avviker mer från Rolex.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Stort grattis!!!

....blev lite orolig ett tag att du var ..."between Speedmasters"... jag har varit där... och vad kan jag säga... -det är inte en bra plats att va på... :lol:

men nu är du ju hemma! ...med två ruggigt stabila klassiker! klart steg upp från DJ:n! ....o låt oss vara ärliga... en Flinga ÄR ju snyggare än en 5513... :cool:

parkave.jpg
 

John R

Panerai
NiklasArvid skrev:
Stort grattis!!!

....blev lite orolig ett tag att du var ..."between Speedmasters"... jag har varit där... och vad kan jag säga... -det är inte en bra plats att va på... :lol:

men nu är du ju hemma! ...med två ruggigt stabila klassiker! klart steg upp från DJ:n! ....o låt oss vara ärliga... en Flinga ÄR ju snyggare än en 5513... :cool:

parkave.jpg

Nej nej Speedyn är så klart kvar. Vi har ju just börjat umgås ;-) och är
väldigt nöjd med den!

/John R
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Stort grattis John!

Riktigt cool!

Cheers Chuck

OT: Var faen är alla smileys saknar skålande smileyn :p
 
Topp