Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Nyss på Tv 4...om stil

Diskussion i 'Diskussion' startad av MJ24, 4 juni 2013.

1. MJ24
    Trådstartare

MJ24 Friends of KS

Råkade se ett inslag på Tv4 jus nu där Malou von Sievers pratade stil med Per Nilsson som skrivit boken Stil för män.
    Han hade plockat ihop lite olik stilar med skor, skärp, solglasögon näsdukar och klockor.
    De talar om en Vacheron Constantin Americane 1921 och berömmer den för att den är vacker och stilig, varpå Malou von Sievers säger "...men det finns ju kopior att köpa också...som inte är så dyra men nästan likadana..."!

Vad säger människan...???
    Vet hon inta att kopior är olagligt?
    Ser på bilden att Per Nilsson blir något paff, men han kommenterar inte...

2. Sandkvist

Sandkvist Friends of KS

Haha vilket snedsteg, skulle hon tänk efter kunde hon la sagt att det finns liknande billigare liknande modeller :p

3. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    Malou är väl konstant ute i det blå? Konstigt att han inte svarade på det dock men lätt att säga när man slipper sitta framför en kamera. En typisk såndär sak han kommer ligga och tänka på ikväll med "åh jag skulle ha sagt..."

Icaras, yonsson, Jockinho och 1 annan gillar detta.
  4. DW6900MS

DW6900MS Biskop

Från:
    Borås
    Tycker hon är helt väck... Men detta va fan det värsta jag hört av henne.

5. JS

JS Friends of KS

Hon är ju alltid ett formidabelt stolpskott av rang... inget som kommer ur henne är varken av värde eller intresse - helt obegripligt varför fyran har henne kvar... :facepalm::facepalm::facepalm:

ErikGBG och DW6900MS gillar detta.
  6. JayJay

JayJay Biskop

Okej jag e väl inte heller Malous största fan men jag vet inte om jag tycker att övertrampet är av sådan paritet. Misstänker att det hon åsyftar när hon säger kopia i själva verket är det vi kallar för homage. OM det är så att hon verkligen menar kopior så är det naturligtvis en annan femma.

mvh

7. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Nu ska vi inte gå bärsärkagång på Mallan men om hon menade piratkopior så är det självklart olämpligt.

Hardy gillar detta.
  8. Hardy

Hardy Thug

Från:
    och till
    skulle tippa på att Malou har dignostiserats med alzheimers inom 5 år.

Wii, andheg och ErikGBG gillar detta.
  9. Ajax

Ajax Stadsbo

Från:
    Ängelholm
    Inte direkt ett lyckat uttalande, men jag reserverar mig för att hon kanske syftade på Homage och då är det väl en annan femma. Hade inte VC American 1921 haft en vriden urtavla hade jag gillat den, men just nu har jag rätt svårt för den.

10. ZQT

ZQT The Banker

Haha TV4 står för kvalitetsinnehåll igen... Att folk tittar på den skitkanalen är ju ett under i sig.

Smulan och Aquaracer2 gillar detta.
  11. MJ24
    Trådstartare

MJ24 Friends of KS

Vi vet ju förstås inte vad Malou refererade till som "kopior".
    Det kan ju vara allt från riktiga kopior, till klockor av annat märke som också är snygga...vad vet jag.
    Jag bara reagerade starkt över uttalandet som sådant.

I övrigt har jag inga synpunkter på Malou von Sievers som person.

12. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Hon menar säkert liknande klockor av annat fabrikat. Mallan borde dock inte göra en sådan blunder.

13. 80s

80s Präst

Från:
    Sveriges ursprung
    Klockan hon hänvisar till tycker jag är superfin.
    I övrigt, Malou, vad säger man, glad i glaset redan på förmiddagen, gäster som inte kommer in ngn annanstans, ja de kommer till Malou (kanske kommer man själv dit) och svamlar skit, tycker inte direkt hon lyssnar på sina gäster heller utan svamlar bara om hennes egna erfarenheter, (ja ett visst komiskt syfte har det att titta någon gång ibland)

14. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Problemet enligt mig är det att ett program som detta ska dra in superlativer för att påvisa en tolkning av stil. En VC som kostar mer än genomsnittstittarens bil är lite extrem i sammanhanget, Malou måste således balansera ut det i rutan och drar till med något ytterst tveksamt för att sänka ribban.

Pannkaka.

ZQT och oscaroscar gillar detta.
  15. JS

JS Friends of KS

jabla, Smulan och Aquaracer2 gillar detta.
  16. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Vad vore ett bra svar?
    "-Ja, det gör det, men anser du att man bör köpa förfalskade klockor och stödja organiserad verksamhet?" ? :D

17. morrism

morrism Friends of KS

Jag tror faktiskt hon menade "designkopior" i lägre prisklass

18. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Organiserad verksamhet är bra! När den blir kriminell är den inte lika bra.

jabla, yonsson, Bojke och 2 andra gillar detta.
  19. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

20. JS

JS Friends of KS

Ja... hon säger ju faktiskt "kopior" rakt ut - oklart om hon syftar på billigare klockor med liknande stil eller en Lolex... Tyckte Per's min var rätt skön, ha ha, han blev så paff

21. Ok...? Har inte hon en Lewis Vitton på sig?

Aquaracer2 gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield