• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyss på Tv 4...om stil

MJ24

Patek
2-Faktor
Råkade se ett inslag på Tv4 jus nu där Malou von Sievers pratade stil med Per Nilsson som skrivit boken Stil för män.
Han hade plockat ihop lite olik stilar med skor, skärp, solglasögon näsdukar och klockor.
De talar om en Vacheron Constantin Americane 1921 och berömmer den för att den är vacker och stilig, varpå Malou von Sievers säger "...men det finns ju kopior att köpa också...som inte är så dyra men nästan likadana..."!

Vad säger människan...???
Vet hon inta att kopior är olagligt?
Ser på bilden att Per Nilsson blir något paff, men han kommenterar inte...
 
Haha vilket snedsteg, skulle hon tänk efter kunde hon la sagt att det finns liknande billigare liknande modeller :p
 

max

Dancing Queen
Malou är väl konstant ute i det blå? Konstigt att han inte svarade på det dock men lätt att säga när man slipper sitta framför en kamera. En typisk såndär sak han kommer ligga och tänka på ikväll med "åh jag skulle ha sagt..."
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Hon är ju alltid ett formidabelt stolpskott av rang... inget som kommer ur henne är varken av värde eller intresse - helt obegripligt varför fyran har henne kvar... :facepalm::facepalm::facepalm:
 

JayJay

Rolex
Okej jag e väl inte heller Malous största fan men jag vet inte om jag tycker att övertrampet är av sådan paritet. Misstänker att det hon åsyftar när hon säger kopia i själva verket är det vi kallar för homage. OM det är så att hon verkligen menar kopior så är det naturligtvis en annan femma.

mvh
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Nu ska vi inte gå bärsärkagång på Mallan men om hon menade piratkopior så är det självklart olämpligt.
 

Ajax

Omega
Inte direkt ett lyckat uttalande, men jag reserverar mig för att hon kanske syftade på Homage och då är det väl en annan femma. Hade inte VC American 1921 haft en vriden urtavla hade jag gillat den, men just nu har jag rätt svårt för den.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Vi vet ju förstås inte vad Malou refererade till som "kopior".
Det kan ju vara allt från riktiga kopior, till klockor av annat märke som också är snygga...vad vet jag.
Jag bara reagerade starkt över uttalandet som sådant.

I övrigt har jag inga synpunkter på Malou von Sievers som person.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Hon menar säkert liknande klockor av annat fabrikat. Mallan borde dock inte göra en sådan blunder.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Klockan hon hänvisar till tycker jag är superfin.
I övrigt, Malou, vad säger man, glad i glaset redan på förmiddagen, gäster som inte kommer in ngn annanstans, ja de kommer till Malou (kanske kommer man själv dit) och svamlar skit, tycker inte direkt hon lyssnar på sina gäster heller utan svamlar bara om hennes egna erfarenheter, (ja ett visst komiskt syfte har det att titta någon gång ibland)
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Problemet enligt mig är det att ett program som detta ska dra in superlativer för att påvisa en tolkning av stil. En VC som kostar mer än genomsnittstittarens bil är lite extrem i sammanhanget, Malou måste således balansera ut det i rutan och drar till med något ytterst tveksamt för att sänka ribban.

Pannkaka.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad vore ett bra svar?
"-Ja, det gör det, men anser du att man bör köpa förfalskade klockor och stödja organiserad verksamhet?" ? :D
 
Topp