• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytändning! Omega Seamaster Polaris Multifunction stål/guld

MBx

Cartier
Gått på djupet i mina gömmor! Hittade denna!
En av mina absoluta favoriter genom åren!
Börjar bli rätt många år! Och många klockor.
Köpte den själv, tveksam vilket årtal.
Nytt batteri, siliconade packningen. Vips! En ny snygg klocka!
Är nuförtiden van vid 42-45mm.
Denna mäter 32X36mm. Befriande att bära, känns knappt.
Tycker själv den är vacker! Kommer ihåg när den släpptes, det var en ouppnåelig dröm!
Kollade alla bilder i annonser, och njöt!
Fler än jag som uppskattar denna typ av klockor?
Obs! Snart Fredag!
Njut!
Lars hälsar!

Minns att jag sett klockan i annonser. Från vilket år är din klocka?
 

Odd

Breitling
Omega Polaris är klockan jag drömde om när den kom, bara måste ha en. Någon som har en att sälja vidare? Jag kan tänka mig antingen stål/guld eller titan/guld. Gillar både analoga och digitala varianterna.
 

Subsec

Rolex
2-Faktor
Omega Polaris är klockan jag drömde om när den kom, bara måste ha en. Någon som har en att sälja vidare? Jag kan tänka mig antingen stål/guld eller titan/guld. Gillar både analoga och digitala varianterna.
Svärfar var förbi under helgen med en del gamla klockor och visst låg det en Omega Seamaster Polaris där. Har således en till salu om du fortfarande letar efter en!

Det står dock TM och den blinkar 00000 konstant. Är alldeles för dåligt insatt i klockan för att veta varför, men ngn kanske vet...?
 

Bilagor

  • IMG_20160411_220843357.jpg
    IMG_20160411_220843357.jpg
    75.8 KB · Visningar: 63
Senast ändrad:

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Svärfar var förbi under helgen med en del gamla klockor och visst låg det en Omega Seamaster Polaris där. Har således en till salu om du fortfarande letar efter en!

Det står dock TM och den blinkar 00000 konstant. Är alldeles för dåligt insatt i klockan för att veta varför, men ngn kanske vet...?
TM betyder at den ör i timer läge och väntar på att nån ska ställa in timern :). Skruva på kronan tills den kommer förbi chrono och alarm, så hamnar du i tid2 och tid1, sedan datumläget.
 

Subsec

Rolex
2-Faktor
Vad kan tänkas värdet ligga på en sådan här? Tänkte jag skulle sälja den åt honom ifall det nu finns ngt värde.
Köptes av svärfar som ny från urmakare i Västra Frölunda en gång i tiden. Frågade om han hade kvar boxen och de överblivna länkarna. Fick svar att han köpte en klocka och inte en box :) :) Urmakaren fick kasta resten då jag fick klockan direkt på handen. Ja vad säger man...Tyvärr så är det således klockan i sig som finns kvar.
 

DrKlocka

Audemars
Vad kan tänkas värdet ligga på en sådan här? Tänkte jag skulle sälja den åt honom ifall det nu finns ngt värde.
Köptes av svärfar som ny från urmakare i Västra Frölunda en gång i tiden. Frågade om han hade kvar boxen och de överblivna länkarna. Fick svar att han köpte en klocka och inte en box :) :) Urmakaren fick kasta resten då jag fick klockan direkt på handen. Ja vad säger man...Tyvärr så är det således klockan i sig som finns kvar.
Typ 2500-3000.
 

Senox123

Breitling
Gått på djupet i mina gömmor! Hittade denna!
En av mina absoluta favoriter genom åren!
Börjar bli rätt många år! Och många klockor.
Köpte den själv, tveksam vilket årtal.
Nytt batteri, siliconade packningen. Vips! En ny snygg klocka!
Är nuförtiden van vid 42-45mm.
Denna mäter 32X36mm. Befriande att bära, känns knappt.
Tycker själv den är vacker! Kommer ihåg när den släpptes, det var en ouppnåelig dröm!
Kollade alla bilder i annonser, och njöt!
Fler än jag som uppskattar denna typ av klockor?
Obs! Snart Fredag!
Njut!
Lars hälsar!

yzegyva5.jpg

9agu4udy.jpg

gedudy7u.jpg

nenyme8e.jpg
Gått på djupet i mina gömmor! Hittade denna!
En av mina absoluta favoriter genom åren!
Börjar bli rätt många år! Och många klockor.
Köpte den själv, tveksam vilket årtal.
Nytt batteri, siliconade packningen. Vips! En ny snygg klocka!
Är nuförtiden van vid 42-45mm.
Denna mäter 32X36mm. Befriande att bära, känns knappt.
Tycker själv den är vacker! Kommer ihåg när den släpptes, det var en ouppnåelig dröm!
Kollade alla bilder i annonser, och njöt!
Fler än jag som uppskattar denna typ av klockor?
Obs! Snart Fredag!
Njut!
Lars hälsar!

yzegyva5.jpg

9agu4udy.jpg

gedudy7u.jpg

nenyme8e.jpg
Vad är priset för en sådan klocka nyservad?
 
Topp