• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

nytt armband

Thezz

Omega
God kväll KS
jag har en tissot prs 516 extrem med ett gummi armband och skulle väldigt gärna vilja byta till ett länk armband.
så min fråga är är det möjligt att byta armband på klockan. och om man kan är det från tissot man köper eller är det från en klockförsäljare.

om det är möjligt att bytta ut armbandet så kan ni ju förslag på länk armband

Tack på förhand!!!:):)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
God kväll KS
jag har en tissot prs 516 extrem med ett gummi armband och skulle väldigt gärna vilja byta till ett länk armband.
så min fråga är är det möjligt att byta armband på klockan. och om man kan är det från tissot man köper eller är det från en klockförsäljare.

om det är möjligt att bytta ut armbandet så kan ni ju förslag på länk armband

Tack på förhand!!!:):)
Utan att känna till Tissots modell-utbut så verkar det som att PRS 516 finns på stållänk ("länk armband"). Därmed borde det vara möjligt att köpa till en stållänk och byta med gummit. I de flesta fall så blir det bäst/snyggast att använda orignallänk från klocktillverkaren - det gäller passformen till boetten sam matchningen av klocka/länk utseendet. Dubbelkolla med Tissot AD. Länk blir ofta ganska kostsat att köpa till i efterhand, men det kanske finns bra priser på internet (typ eBay etc.)
 

F-L-P

Panerai
Finns det ingen original länk att köpa så brukar det bästa alternativet vara att köpa ett mesh.
1b3bd45595d8c7f0ed1e8a572b184ab2.jpg
 
Topp