• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt armbandsprojekt

falten

Cartier
Efter att det gamla bandet jag gjorde blev ca 1mm för lite som var tänkt till klockan så har den istället burits på perlonband, tog tag i saken igår och karvade till ett nytt bredare (ett tips gör det nästan 1mm större än tänkt, går alltid att "möla" in och få det snyggt mot bandhornen)
Tärnsjölädret är förbaskat skönt och lättarbetat, fasade kanterna med bladkniv för att sedan gå över med plastbit för att bränna lädret, samt avslutningsvis lite vax + genomskinlig kantfärg för att få täta kanter...
Ett till tips är att märka ut hålen för spännet med syl först och bedöma med ögonmått hur de ligger linjerat, sjukt lätt att de blir osynkade när man väl har tagit fram håltången... Och ta tid att träffa rätt med den också...

Äntligen komplett !

IMG-4207.jpg


IMG-4213.jpg


IMG-4212.jpg


IMG-4215.jpg


IMG-4227.jpg
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Efter att det gamla bandet jag gjorde blev ca 1mm för lite som var tänkt till klockan så har den istället burits på perlonband, tog tag i saken igår och karvade till ett nytt bredare (ett tips gör det nästan 1mm större än tänkt, går alltid att "möla" in och få det snyggt mot bandhornen)
Tärnsjölädret är förbaskat skönt och lättarbetat, fasade kanterna med bladkniv för att sedan gå över med plastbit för att bränna lädret, samt avslutningsvis lite vax + genomskinlig kantfärg för att få täta kanter...
Ett till tips är att märka ut hålen för spännet med syl först och bedöma med ögonmått hur de ligger linjerat, sjukt lätt att de blir osynkade när man väl har tagit fram håltången... Och ta tid att träffa rätt med den också...

Äntligen komplett !

IMG-4207.jpg


IMG-4213.jpg


IMG-4212.jpg


IMG-4215.jpg


IMG-4227.jpg
Snyggt matchat till bruna tavlan!
:)
 

rogart-63

Patek
Sjukt snygg färg på lädret :) Passar perfekt till klockan . Om jag ska gnälla så är spännet för blankt . Borsta det som klockan och det blir perfekt .
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Snyggt jobbat! Imponerande.

Och den där klockan är så jäkla läcker, har fått mig inspirerad att spontanleta efter något liknande då och då men det verkar som du gjort ett fynd med just det exemplaret.

Kombon blev fantastiskt bra!
 
Topp