• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt band - Ekamon

max

Dancing Queen
Kom inte riktigt överens med det band jag hade till IWC:n och eftersom jag har viklås till den så blir de flesta standardband inte bra (den korta biten skall vara jättekort för att klockan skall hamna rätt).
Nåja, efter att ha snubblat över denna tråd http://forums.watchuseek.com/f20/suggestion-croc-strap-2502-52-railmaster-603877.html
så beslöt jag mig för att testa vad denna Ekamon kunde göra, skickade en liten beskrivning och 5-6 bilder på stygn, struktur, form osv jag var ute efter. Fick snabbt svaret att han kunde göra det och jag slängde in pengar (1100kr inkl frakt) den 5:e april och igår fick jag avi om ett rekommenderat brev.
Precis som jag ville ha det! Rätt struktur, djupa "fåror", rätt mönster och det verkar vara riktigt bra kvalité!
I mina ögon var det väl värt varenda öre.

Ursäkta för dåliga iphonebilder :)

iwc_ekamon_strap.jpg

iwc_ekamon_strap_02.jpg

iwc_ekamon_strap_03.jpg

iwc_ekamon_strap_04.jpg

iwc_ekamon_strap_05.jpg

iwc_ekamon_strap_06.jpg

iwc_ekamon_strap_07.jpg
 

max

Dancing Queen
Det var väldigt snyggt. Är det någon sorts borstad finish?
Jo, vet inte hur han gjort, jag bara skickade lite bilder (bla på glashuttes borstade band) och försökte på något flummigt sett säga att jag ville ha borstat men mörkare och med djupare fåror och så ordnade han :)

Tack för alla glada tillrop.
 
Topp