• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt. / ett återseende

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag har köpt nytt, det är qvarts, det är budget men det är en keeper.

Vi börjar 1997, beastie är en ung man som är på väg ut i vida världen för äventyr och dyk. Klockintresset är begynnande och jag vill ha något tufft. Valet föll då på en citizen promaster jp1010 med full lume tavla. Jag hade den under ett par resor i Asien och gjorde många dyk med den. Men störde mig en del på full lume tavla, det funkade helt enkelt inte bra i mörker.
Vi spolar fram till hösten 2000. Beastie är på gilli trawangan i Indonesien och dyker. Där stöter jag på två killar från Stockholm som jag slår följe med och vi gör ett antal dyk ihop. En av dem blir sugen på min klocka och vill köpa den. Samtidigt har jag blivit sugen på en dykdator så jag säljer min promaster och köper en suunto spyder på dykcentrat.

Detta har jag ångrat i 14 år!

Jag störde mig på full lume tavlan men jag har saknat min citizen! Testade för ett tag sedan storebror aqualand jp2000 men den föll mig inte i smaken.

När jag väl bestämt mig för att köpa en ny så var de slutsålda på all hemsidor, har sökt överallt men de verkar vara slut. Lagt ut wtb här o på TTT men ingen träff.

Igår var jag i Malmö i annat ärende. Mötte upp "soldalens" från TTT och sålde min seiko sarx till honom, sedan lunch på emporia. Hade ju då ett antal tusen lappar som brände i fickan och på ur och Penn av alla ställen får jag syn på den vita valen!
Jag slår till direkt och köper mig en ny beater. Äntligen är vi åter efter 14 år isär, och nu med svart tavla som jag önskade mig när jag var ung.

En citizen aqualand promaster jp1010
WR 200m
Citizen kvarts verk med analog och digital tidsvisning.
Djupmätare
Vatten temp
Uppstignings alarm

Good stuff helt enkelt! Är super nöjd!

image.jpg
image.jpg
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Har också haft en sådan, härlig klocka, min hade den blåa tavlan. Tyvärr började klockan forta sig med en halvtimme i månaden efter batteribyte :(
 

Carlton

Cartier
Är det verkligen hela sanningen att du var på gili för att dyka?;)

Grattis hur som, är sugen på någon liknande beater själv!
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Jag har köpt nytt, det är qvarts, det är budget men det är en keeper.

Vi börjar 1997, beastie är en ung man som är på väg ut i vida världen för äventyr och dyk. Klockintresset är begynnande och jag vill ha något tufft. Valet föll då på en citizen promaster jp1010 med full lume tavla. Jag hade den under ett par resor i Asien och gjorde många dyk med den. Men störde mig en del på full lume tavla, det funkade helt enkelt inte bra i mörker.
Vi spolar fram till hösten 2000. Beastie är på gilli trawangan i Indonesien och dyker. Där stöter jag på två killar från Stockholm som jag slår följe med och vi gör ett antal dyk ihop. En av dem blir sugen på min klocka och vill köpa den. Samtidigt har jag blivit sugen på en dykdator så jag säljer min promaster och köper en suunto spyder på dykcentrat.

Detta har jag ångrat i 14 år!

Jag störde mig på full lume tavlan men jag har saknat min citizen! Testade för ett tag sedan storebror aqualand jp2000 men den föll mig inte i smaken.

När jag väl bestämt mig för att köpa en ny så var de slutsålda på all hemsidor, har sökt överallt men de verkar vara slut. Lagt ut wtb här o på TTT men ingen träff.

Igår var jag i Malmö i annat ärende. Mötte upp "soldalens" från TTT och sålde min seiko sarx till honom, sedan lunch på emporia. Hade ju då ett antal tusen lappar som brände i fickan och på ur och Penn av alla ställen får jag syn på den vita valen!
Jag slår till direkt och köper mig en ny beater. Äntligen är vi åter efter 14 år isär, och nu med svart tavla som jag önskade mig när jag var ung.

En citizen aqualand promaster jp1010
WR 200m
Citizen kvarts verk med analog och digital tidsvisning.
Djupmätare
Vatten temp
Uppstignings alarm

Good stuff helt enkelt! Är super nöjd!

image.jpg
image.jpg
Otroligt. Köpte min oxå på Ur&Penn Mobilia i Malmö, den sista dom hade, för två år sedan. Vart har alla tagit vägen? Kul att du hittade en, grattis!
 
Topp