• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt från Arnold & Sons

Oew

Rolex
Arnold & Sons senaste skapelse är egentligen en trippelmånfas och det är väl ingen som gör månfas som arnold? Två månar på framsidan visar månens position på norra respektive södra halvklotet. På baksidan finns en tredje månfas som visar viktiga punkter i månens rotation runt jorden för bättre precision i ställandet. Månfasen måste endast ställas om en gång på 122 år.
Vad säger panelen? Tycker det är en jävligt smaskig klocka och skulle kunna stirra mig in i den djupa blåa färgen länge!
fdfdfdfdf.jpg
1b.jpg
arnold_moonphase_detail_crop-2.jpg

Kanske något för @leben ?
https://www.hodinkee.com/articles/t...ual-moon-one-of-the-largest-moonphase-watches
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Fantastiskt! En månfas med tillhörande klocka :)
En stilla undran:
Jag förmodar att månfasen går runt 360grader och inte är "jumping"?
Borde inte då norra halvklotets månfas och stjärnbilder hamna i det södra fönstret halva tiden?
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Fantastiskt! En månfas med tillhörande klocka :)
En stilla undran:
Jag förmodar att månfasen går runt 360grader och inte är "jumping"?
Borde inte då norra halvklotets månfas och stjärnbilder hamna i det södra fönstret halva tiden?
Ser ut som om månskivorna kan rotera... Och att det det finns utrymme för ett "osynligt jump" när månarna är helt täckta.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Jag är TOK-sugen på en HM Perp. Moon i stål med blå tavla.... Frågan är bara... Kan man "ha" den? Eller är det "för" mycket those who know, they know, navelskåderi etc.?
 
  • Like
Reactions: Ako

Oew

Rolex
Gissar på att den nya borde ligga runt 250-300t i guld, tror du inte det är rimligt? När jag kikar runt känns det som rimligt, men kan ju vara fel såklart... antagligen ;)
Sorry jag som är trött bara, trodde scubaking frågade dig vad en perp moon kostade men ser nu att han självklart menar den nya! Och du har rätt den ligger på 30,500$
 

Ponlarsson

Panerai
Hantverksmässigt är den förstås jättehäftig och jag tycker den är snygg. Kan dock inte låta bli att undra vem som behöver så extrem koll på vad månen pysslar med?
 

MånsT

Rolex
Känns lite overkill, i synnerhet när den undre månen bara verkar vara en spegelbild av den övre? Föredrar "singelmånen" från A&S.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Gillar! Numera kan man även få den vanliga blå månfastavlan som tidigare bara fanns till gulguld till stålboetten.
 
Topp