Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Nytt från IWC, någon som känt och klämt?

Diskussion i 'Diskussion' startad av DavidS, 1 juni 2013.

1. DavidS
    Trådstartare

DavidS Torpare

2. antikmartin

antikmartin Stadsbo

Från:
    Hudiksvall
    Nej , har ca 25- 30 mil till närmaste IWC-butik ( Västerås/Stockholm) men skall nog till Stockholm snart.
    IWC är något alldeles extra för mig..
    46 mm ?? Hade en Breitling Super Avanger nyss 48mm och kvarts kilo tung...
    även om den satt bra på armen efter några dygn när man vant sig vid vikten tror jag att jag föredrar l 38-44 mm ( och helst då 41-42) men det är klart ,om man bara vill ha en klocka och den bara görs i en viss storlek så är nog storleken mindre viktig än klockan i övrigt .... Undrar hur det svarta klarar sig mot nötning ??

80s gillar detta.
  3. 80s

80s Präst

Från:
    Sveriges ursprung
    Håller med, älskar iwc, men inser att (även) för mig är det ett absolut max med 42mm som det är på min port 5001 rose gold.
    Tyvärr går många klockor som jag gillar på bild då bort t ex panerai, de verkar hiskeligt stora.
    Förlåt nu blev det ot, (som det ofta blir) nej har inte heller känt på nyheten

4. DavidS
    Trådstartare

DavidS Torpare

Det svarta, menar du armband eller boett? Tror bägge klarar sig fint, min nuvarande klocka är delvis i keramik och det är bra mycket hårdare än rostfritt stål. Armbandet i gummi visar heller inga tecken på "wear" efter 1 år.. Det är just storleken jag funderar på. Krävs lite handled för att bära upp en sådan.. Så dåligt med bilder på pjäsen online!

Mårtenssons ur Brookfield