• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt från IWC, någon som känt och klämt?

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Nej , har ca 25- 30 mil till närmaste IWC-butik ( Västerås/Stockholm) men skall nog till Stockholm snart.
IWC är något alldeles extra för mig..
46 mm ?? Hade en Breitling Super Avanger nyss 48mm och kvarts kilo tung...
även om den satt bra på armen efter några dygn när man vant sig vid vikten tror jag att jag föredrar l 38-44 mm ( och helst då 41-42) men det är klart ,om man bara vill ha en klocka och den bara görs i en viss storlek så är nog storleken mindre viktig än klockan i övrigt .... Undrar hur det svarta klarar sig mot nötning ??
 
D

Deleted member 1265

Guest
Nej , har ca 25- 30 mil till närmaste IWC-butik ( Västerås/Stockholm) men skall nog till Stockholm snart.
IWC är något alldeles extra för mig..
46 mm ?? Hade en Breitling Super Avanger nyss 48mm och kvarts kilo tung...
även om den satt bra på armen efter några dygn när man vant sig vid vikten tror jag att jag föredrar l 38-44 mm ( och helst då 41-42) men det är klart ,om man bara vill ha en klocka och den bara görs i en viss storlek så är nog storleken mindre viktig än klockan i övrigt .... Undrar hur det svarta klarar sig mot nötning ??
Håller med, älskar iwc, men inser att (även) för mig är det ett absolut max med 42mm som det är på min port 5001 rose gold.
Tyvärr går många klockor som jag gillar på bild då bort t ex panerai, de verkar hiskeligt stora.
Förlåt nu blev det ot, (som det ofta blir) nej har inte heller känt på nyheten
 

DavidS

Breitling
Nej , har ca 25- 30 mil till närmaste IWC-butik ( Västerås/Stockholm) men skall nog till Stockholm snart.
IWC är något alldeles extra för mig..
46 mm ?? Hade en Breitling Super Avanger nyss 48mm och kvarts kilo tung...
även om den satt bra på armen efter några dygn när man vant sig vid vikten tror jag att jag föredrar l 38-44 mm ( och helst då 41-42) men det är klart ,om man bara vill ha en klocka och den bara görs i en viss storlek så är nog storleken mindre viktig än klockan i övrigt .... Undrar hur det svarta klarar sig mot nötning ??


Det svarta, menar du armband eller boett? Tror bägge klarar sig fint, min nuvarande klocka är delvis i keramik och det är bra mycket hårdare än rostfritt stål. Armbandet i gummi visar heller inga tecken på "wear" efter 1 år.. Det är just storleken jag funderar på. Krävs lite handled för att bära upp en sådan.. Så dåligt med bilder på pjäsen online!
 
Topp