• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt från Longines

ScubaKing

Audemars
Kommer i stål, two tone, och helguld. Vad tycks? Själv gillar jag den skarpt!

image.jpg


Gillar den. Gissar ett pris på runt 100.000 kr för hel guld och någonstans runt 45-50.000 kr för den i stål med tanke på komplikationerna.
 

RDFG

Cartier
Gillar utseendet.. känns som en uppdaterad version av master complication som nån var inne på. Synd att de valt att gå från 40 till 42 mm.

Någon som vet om stålversionen går att få med vit tavla?
 

DrDre

Patek
Inte alls dumma. Dock tror jag att jag föredrar den nuvarande modellen. Priset på den nuvarande ligger runt 20-25 i stål och runt 6065 i guld så förmodligen hamnar den nya på ungefär samma nivå.

Här är de nuvarande för de som missat dem:

PC190127_zpsb2d0e10f.jpg





LonginesMaster.jpg
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Ser läcker ut på bilderna. Tycker även att de gjort rätt i att skippa siffrorna och satsat på stavindex istället, gör att den känns modernare än de gamla modellerna.
 

Limpas

Cartier
I stål är den absolut snygg, men det blir liite för plottrigt för min smak. Jag tycker inte riktigt om det här med subdials 12-6-9 heller, symmetrin blir helt förstörd. Dessutom tror jag att datumet kan bli svåravläst, hade hjälpt med lite kontrasterande båge där eller något.
 

saferide

Omega
Gillar flera av deras klockor, men varför har de så ful krona på en massa modeller?

krona.JPG


Den där fasningen gör ingen glad...
 
Topp