• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt från Longines

Rolig reklamfilm - följer hästen med klockan med tanke på att den är huvudfokus? Gissar på en jävligt stor box i så fall (dvs ännu större än Legend Diver-boxen :))

Är positiv till klockan annars, framförallt svarttavlad på länk var fin...
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Såg den med ljus tavla på länk idag på rydbergs och den såg fantastisk ut, trots att jag bara tittade på den genom montern! 25k skulle dem ha.. och jag blev riktigt sugen på en fast på crocband.
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Någon som sett listpriser samt datum för handeln?
Kpm precis på att jag behöver den nya Heritage Diver 1967.
 

Smack

Omega
Jag provade den ljusa med länk för några dagar sedan. Finns inne på NK i Stockholm. Riktigt fin klocka!

Är det någon som har någon känsla för vad det kommer kosta att serva urverk som detta.
 
  • Like
Reactions: joF

DrDre

Patek
Jag provade den ljusa med länk för några dagar sedan. Finns inne på NK i Stockholm. Riktigt fin klocka!

Är det någon som har någon känsla för vad det kommer kosta att serva urverk som detta.

Det sitter ett ETA 7751 urverk i den. Detta bygger till stor del på ETA 7750 (många delar är tex gemensamma). Att serva ett 7750 ligger väl på runt 3,5-4,5 tkr hos en hygglig oberoende urmakare, och baserat på det skulle jag gissa att man får skjuta till någon tusenlapp (eller lite till?) eftersom 7751 är lite mer komplicerat.
 

Möpps

Breitling
Har letat efter en lämplig dresswatch i ett halvår. Fastnade för Longines nya Conquest Classic Moonphase. Fick hem den häromdagen och fullkomligt älskar den!
IMG_6188 - Copy.JPG
IMG_6171 - Copy - Copy.JPG
IMG_6171b - Copy.JPG
 
Gillar Longines Heritage och har sett ursprunget till 1967:an och tänkt att den måste de ta upp igen. Så ska bli riktigt kul att titta närmare på den när den kommer ut. Dock har de valt att lägga datumet vid mellan 5 och 4, vilket gör tavlan lite för rörig och överlastad.
 

Angeli

Rolex
2-Faktor
Den i guld ser trevlig ut men jag skulle nog inte lägga så mycket pengar på en Longines.
 
Topp