Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Nytt Från Oris,

Diskussion i 'Diskussion' startad av Daniel Cruz Vera, 24 augusti 2015.

1. Daniel Cruz Vera
    Trådstartare

Daniel Cruz Vera Borgare

Från:
    Stockholm
    Oris har i sammarbete med "United States Marine Corps Reconnaissance" tagit fram en ny klocka som skall användas av deras amphibia soldater. Tydligen så är den baserad på Pro Diver klockan och inuti sitter ett "nytt" GMT verk. Tydligen så sitter det en sekundvisare klockan 9 som bara blir synlig var 5 sekund också! Hur som hälst så har jag blivit kär i denna!
    Vad tycker ni? Gillar ni den?
    image.jpg
    Modell: Oris Force Recon GMT
    Ref.no: 747 7715 7754 Set.
    Omkrets: 49mm
    Pris: 3800 CHF

CarlV, Marcof, Bodén och 1 annan gillar detta.
  2. Airbus

Airbus Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Gillar den. Undrar lite varför man utrustar soldater med automatiska klockor i denna prisklass dock. G-shock verkar ju vara standard i den amerikanska krigsmakten. Undrar hur mycket som är marketing i detta...
    Men som sagt, snygg klocka.

Daniel Cruz Vera och Parabellum gillar detta.
  3. KenKun

KenKun Biskop

Får lite Hublot vibbar...

4. Jonas.76

Jonas.76 Friends of KS

Cool! Dock känns 49mm lite väl (även för mig) :)

5. Tarkovski

Tarkovski Bonde

Från:
    Sovjetunionen
    Jag har inte tagit reda på mer om detta men det verkar spännande rent spontant. Dock är det inte riktigt min smak...

6. Tobias Eriksson

Tobias Eriksson Friends of KS

Synd att de ska vara så galet stora!!

7. Ticktack

Ticktack Stadsbo

Från:
    Uptown
    Fan!!!
    Nu får Suuton konkursens, vem är ÅF i Sverige och stämmer pris ca 34kkr dvs 3800 chf ?

8. A_Andersson

A_Andersson Friends of KS

Tycker också den ser cool ut men 49mm??:eek: Va fan... Gruppen möjliga användare krymper rätt markant med dem jättemåtten

9. galácticon

galácticon Biskop

Jäkligt fin men 49 mm gör att jag garanterat försvinner ur gruppen "potentiella köpare"... Dessutom känns det som att den amerikanska militären knappast kommer att köra den här när det blir skarpt läge.

10. meo_swe

meo_swe Biskop

Nja. Skulle man låta den vara kanske max 44 skulle det funka. Men när den är sådär dasslocksstor så funkar det intre på någon.
    Eller iofs.. För ett par år sedan träffade jag en majot vid namn Green. Han var en tvp metet x två meter gigantisk svart amerikan. Han skulle nog kunna bära upp klockan. Men han var ju tyvärr us army och inte force recon:D

11. Joakim Svensson

Joakim Svensson Friends of KS

Från:
    Småland
  12. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    En s.k. dykvikt! Galet stor, nja. Är jätte skeptisk. Enda snygga var att den är svart.

Mårtenssons ur Brookfield