• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt från Roger Dubuis

Ricrob

Patek
Såg precis denna nyhet från Roger Dubuis. 42 mm och inhouse DB681 verk med mikrorotor. Trots de stora romerska indexen som jag i normala fall inte är ett fan av så trycker jag på "Gillar starkt knappen", vad säger ni?
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    112.2 KB · Visningar: 563

Gavve

Greven
2-Faktor
Re: Nytt från Roger Dubois

Skumma lugs... :D
Tycker den var rejält skrikig överlag, stort ogilla från mig!
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Re: Nytt från Roger Dubois

gillar den utseendemässigt men luggarna är ett ENORMT minus :( jag hade fått klippa hål för den tredje luggen i alla mina band :(
 

Ricrob

Patek
Re: Nytt från Roger Dubois

Tycker pers att luggarna är lite coolt, även om det är lite "modeklocka" över just det designgreppet. Och ärligt, vad gör det att man inte kan byta band på varenda klocka? Finns ju massor av modeller som motsätter sig bandbyte, typ PP, AP, IWC m.fl..
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Re: Nytt från Roger Dubois

Känns ju rätt vanlig i designen... Vad ligger den på ca?
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Re: Nytt från Roger Dubois

Känns som att man får rätt mycket roligare för ca 210 kakor. Vad ligger Sky Dwellern i rosé på? Måste vara någonstans där i krokarna.
 

Ricrob

Patek
Re: Nytt från Roger Dubois

JakobZ skrev:
Känns som att man får rätt mycket roligare för ca 210 kakor. Vad ligger Sky Dwellern i rosé på? Måste vara någonstans där i krokarna.
Jaaa! Tro faen inte att jag är köpsugen bara för att jag tycker det var en snygg nyhet från en tillverkare som i vanliga fall inte brukar rocka min påse.. Du får nog dessvärre kasta upp en hundring + moms till om Skydwellern hägrar! :cool:
 

Alarik

Audemars
2-Faktor

Scipio

Patek
2-Faktor
”Tidiga” RD är favorit-tillverkare alla kategorier men tyvärr är ju priserna helt sinnessjuka. Synd att dagens RD inte har den magin utan. T.o.m Easy diver gjordes ju med glimten i ögat och även de vräkiga Much more.
Hittar jag inget som känns vettigt får det förbli en graal.
 
Topp