• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt från Sjöö Sandström - ny Worldtimer!

Aerospace

Panerai
2-Faktor
IMG_0025.JPG
IMG_0026.JPG
IMG_0027.JPG
Testade tre kandidater.
Gillar nog mest den vita med det "Rolex-gröna":wideyed: annars är den gråa ett säkert kort;)
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Senast ändrad:

nöt

Vacheron
2-Faktor
Vit och grå går att få för betydligt billigare peng. Svart och orange är däremot ganska mysiga.
2-triwa-walter-hvalen-klocka-med-armband-i-svart-l-der-och-boett-i-rostfritt-st-l.jpg

2-triwa-ivory-hvalen-klocka-med-boett-i-st-l-med-brun-l-derrem.jpg
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Provade orange och grå. Orange vann tycker jag! Bra på grönt nato som sagt... Väntar in 36an för att se vilken som passar bäst. Minus, i min bok, att länken inte smalnar av på 41an. Plus för att det är matt tavla och inte sunburst på orange, den är inte så skrikig som en kan tro.

IMG_0211.JPG
IMG_0212.JPG
IMG_0213.JPG
 

freppa

Omega
2-Faktor
Hej,
Jag står lite i valet och kvalet mellan att köpa Worldtimern (Svart tavla, länk, 41mm) eller en Tudor Black Bay Blue. Tyvärr hade inte Krons ur den svarta inne när jag var och kände och klämde lite på modellerna.
Någon här som har som köpt Worldtimern som också har Tudor BB och kan bidra med lite insikt om fördelar/nackdelar med modellerna? :)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Hej,
Jag står lite i valet och kvalet mellan att köpa Worldtimern (Svart tavla, länk, 41mm) eller en Tudor Black Bay Blue. Tyvärr hade inte Krons ur den svarta inne när jag var och kände och klämde lite på modellerna.
Någon här som har som köpt Worldtimern som också har Tudor BB och kan bidra med lite insikt om fördelar/nackdelar med modellerna? :)
Jag har en Worldtimer ( den från förra året med lite annan tavla) och har haft en Tudor BB. Det går att lista lite olika för och nackdelar med båda men tycker du ska gå efter vad som känns bäst på handleden. Jag kan personligen inte säga vilken som är bäst eftersom det är ganska så olika klockor, en Tudor BB är mera tool watch medan SS WT är något mera slim och dressad (i brist på bättre ord)
Så det något tråkiga svaret är att test och känn dig för, vilken klocka sitter bäst, vilken länk känns bäst osv.
 

par

Patek
2-Faktor
Testade den nya svarta 41mm idag på länk, den länken är ju inget man skriver hem om tyvärr. Samma som gamla worldtimer tyvärr. Hoppas på att gummit alt 36mm:s länken kan göra allt bättre
 

mackman

Cartier
Snyggt! Vad har du för handledsmått?
17 cm ungefär, satt helt perfekt. Skrev upp mig på kölista hos Erikson :) Den gör sig verkligen inte tillrätta på bild

Ser riktigt trevligt ut. Fanns den redan till försäljning?
Kommer i mitten på Juni

Kan bara hålla med.
Proportionerna var väldigt bra. Testade 36mm nu på MiniBasel. Blev positivt överraskad! :)
Var också där och testade den! :)
 

mackman

Cartier
Testade den nya svarta 41mm idag på länk, den länken är ju inget man skriver hem om tyvärr. Samma som gamla worldtimer tyvärr. Hoppas på att gummit alt 36mm:s länken kan göra allt bättre
41:ans länk har verkligen ingen finess, stor och bulkig bara. 36:ans däremot kändes lite mer proportionerlig, den mäter 20 vid bandhornen och smalnar av till 18 vid låset.
 
Topp