• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt, gammalt!

Axiom

Panerai
2-Faktor
Var ju tvungen att skicka min nyinköpta rolex på service så lite nytt gammalt får värme mig under tiden! Glycine alarm från tratten, halvt spontanköp. Någon som sitter på info? Fungerar som den ska i alla fall, väldigt ljudligt alarm som jag redan är barnsligt förtjust i!
Här kommer bilder!
aha4a7u9.jpg

Tophat..?
y3eza3u6.jpg

Och avslutningsvis ett wristshot!
se8unebe.jpg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Cool! Känns som en hyfsat rare bird. Jag har ju samlat på just Glycine men jag har aldrig sett en sådan. Den är ju nästan värd en post på WUS Glycine-forum.

BTW, ska den flippas får du gärna hojta till... ;)
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Cool! Känns som en hyfsat rare bird. Jag har ju samlat på just Glycine men jag har aldrig sett en sådan. Den är ju nästan värd en post på WUS Glycine-forum.

BTW, ska den flippas får du gärna hojta till... ;)
Det kanske man borde göra, alltid kul med mer info!
Ska ha dig i åtanke om den dagen kommer ;)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Snygg klocka med användbar komplikation, just kombinationen Glycine - Magnusson har jag inte sett tidigare men kanske finns det koppling till Magnussons Ur i Gbg. Grattis till en fining!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Snygg klocka med användbar komplikation, just kombinationen Glycine - Magnusson har jag inte sett tidigare men kanske finns det koppling till Magnussons Ur i Gbg. Grattis till en fining!

Jag vet att Glycine var ett märke som back in the days erbjöd sina återförsäljare att slänga in sitt butiksnamn eller liknande på urtavlan. En period hade de ganska många ÅF i Sverige och vissa har hängt kvar och säljer delar av deras sortiment. Bla urmakaren/optikern på torget i Farsta Centrum (tror förresten de stängt ner) som enligt egen utsago har sålt Glycine ända sen de öppnade.

Så en Magnusson-brandad Glycine känns helt logiskt. Som kuriosa fiskade jag upp en Rob E-brandad Glycine i våras. :)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Jag vet att Glycine var ett märke som back in the days erbjöd sina återförsäljare att slänga in sitt butiksnamn eller liknande på urtavlan. En period hade de ganska många ÅF i Sverige och vissa har hängt kvar och säljer delar av deras sortiment. Bla urmakaren/optikern på torget i Farsta Centrum (tror förresten de stängt ner) som enligt egen utsago har sålt Glycine ända sen de öppnade.

Så en Magnusson-brandad Glycine känns helt logiskt. Som kuriosa fiskade jag upp en Rob E-brandad Glycine i våras. :)
Se där, tungt jobb för den som skulle vilja ha en komplett samling av en modell med alla dess tavelvarianter...:)
Rob E Glycine, upp med bild!
 

Haddoque

Omega
Jag vet att Glycine var ett märke som back in the days erbjöd sina återförsäljare att slänga in sitt butiksnamn eller liknande på urtavlan. En period hade de ganska många ÅF i Sverige och vissa har hängt kvar och säljer delar av deras sortiment. Bla urmakaren/optikern på torget i Farsta Centrum (tror förresten de stängt ner) som enligt egen utsago har sålt Glycine ända sen de öppnade.

Så en Magnusson-brandad Glycine känns helt logiskt. Som kuriosa fiskade jag upp en Rob E-brandad Glycine i våras. :)

Aha, intressant!
 

Haddoque

Omega
Var ju tvungen att skicka min nyinköpta rolex på service så lite nytt gammalt får värme mig under tiden! Glycine alarm från tratten, halvt spontanköp. Någon som sitter på info? Fungerar som den ska i alla fall, väldigt ljudligt alarm som jag redan är barnsligt förtjust i!
Här kommer bilder!
aha4a7u9.jpg

Tophat..?
y3eza3u6.jpg

Och avslutningsvis ett wristshot!
se8unebe.jpg

Najs,hör av dig om flippsugen!
 
Topp