• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt glas till seiko

calzone

Vacheron
Hej jag skulle vilja byta glas på tjejens seiko den har för mycket repor :(. Ngn som vet vart jag hittar ett glas till en Seiko 5Y23-8A11 ?


SAM_1044.jpg



tacksam för tips :)
 

max

Dancing Queen
Hela klockor med nybytt glas går på runt 5-600kr på ebay, ganska nätt summa för att få allt frächt. Bara glas vet jag inte på rak arm tyvärr.
 

calzone

Vacheron
max skrev:
Hela klockor med nybytt glas går på runt 5-600kr på ebay, ganska nätt summa för att få allt frächt. Bara glas vet jag inte på rak arm tyvärr.


Grejen är den att klockan har ett affektionsvärde för tjejen min, Så ska jag köpa en med schysst glas och bara byta glaset, Går det inte hitta originalglas någonstans tro ?
 

max

Dancing Queen
Seikoman87 skrev:
Grejen är den att klockan har ett affektionsvärde för tjejen min, Så ska jag köpa en med schysst glas och bara byta glaset, Går det inte hitta originalglas någonstans tro ?
Ok fair enoght
Gå till en urmakare och be honom beställa härifrån, går tyvärr ej som privatperson.
http://boley.de/en/case-parts/seiko/17000
Ingen aning om pris tyvärr.

Annars kanske cousinsuk har men deras hemsida är omöjlig att hitta nånting på :)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Beror på vad det är för glas? Är det plexi och inte så djupa repor, går det att polera bort relativt enkelt, med diverse medel, typ Displex på Kjell & kompisar för ca 50 spänn. Är det mineneral/hardlex eller något annat blir det jobbigare. Har tyvärr ingen koll på var man hittar just ett glas som passar den klockan. Testa Urfadern eller Årsta ur kanske?
 

calzone

Vacheron
Det är tyvär glas på denna så går tyvär inte polera bort. Tack för tipsen allihopa detta skall nog lösa sig :D
 
Topp