Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Nytt glas till seiko

Diskussion i 'Diskussion' startad av calzone, 8 december 2012.

1. calzone
    Trådstartare

calzone Biskop

Hej jag skulle vilja byta glas på tjejens seiko den har för mycket repor :(. Ngn som vet vart jag hittar ett glas till en Seiko 5Y23-8A11 ?

tacksam för tips :)

2. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    Hela klockor med nybytt glas går på runt 5-600kr på ebay, ganska nätt summa för att få allt frächt. Bara glas vet jag inte på rak arm tyvärr.

3. calzone
    Trådstartare

calzone Biskop

Grejen är den att klockan har ett affektionsvärde för tjejen min, Så ska jag köpa en med schysst glas och bara byta glaset, Går det inte hitta originalglas någonstans tro ?

4. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    Ok fair enoght
    Gå till en urmakare och be honom beställa härifrån, går tyvärr ej som privatperson.
    http://boley.de/en/case-parts/seiko/17000
    Ingen aning om pris tyvärr.

Annars kanske cousinsuk har men deras hemsida är omöjlig att hitta nånting på :)

5. ZQT

ZQT The Banker

Kör med tandkräm eller sån pasta från Clas Ohlsson, blir grymt bra!

6. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Beror på vad det är för glas? Är det plexi och inte så djupa repor, går det att polera bort relativt enkelt, med diverse medel, typ Displex på Kjell & kompisar för ca 50 spänn. Är det mineneral/hardlex eller något annat blir det jobbigare. Har tyvärr ingen koll på var man hittar just ett glas som passar den klockan. Testa Urfadern eller Årsta ur kanske?

7. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Re: Sv: Nytt glas till seiko

http://www.cousinsuk.com/

Jag har beställt glas där till både Seiko och Oris utan problem. Sök på klockans modellnummer så får Du rätt storlek...

8. calzone
    Trådstartare

calzone Biskop

Det är tyvär glas på denna så går tyvär inte polera bort. Tack för tipsen allihopa detta skall nog lösa sig :D

Mårtenssons ur Brookfield