• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt i boxen - funkigt värre!

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Snyggt! :D Vet inte om det bara blivit en hype här på KS men den tilltalar mig mycket mer än en vanligt DJ.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Alright. Hur är det med verket? Behöver det någon särskild service eller är det som vilken quartzare som helst; med batteribyte och trycktest så tickar den på rätt många år?
Är ju inte urmakare, men jag tror att det behövs lite mer än bara poppa i ett batteri. Som jag förstått det så är urverket rätt avancerat för att vara quartz (vi snackar ju Rolex här, he he)

OQ1aw1.jpeg


På denna site finns rätt mkt matnyttig info:
http://www.oysterquartz.net/faq.htm
http://www.oysterquartz.net/service_prices.htm

Avslutar med en bild, som påvisar att klockan bör kunna tåla hårda tag - Reinold Messer bestiger Mount Everest utan syrgas
Peter-Habeler-Rolex-Datejust-Oystequartz.jpg


Reinhold-Messner-Rolex-OysterQuartz.jpg
'
oysterquartz_in_1953_they_used_rolex_oysterquartz_part2.jpg
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Jag har hört om vissa fall där klockan servas först efter 25 år. Batteribyte ska väl ske vartannat år tror jag och är nog inget större ingrepp.
När det väl är dags för service tror jag det kostar ungefär lika mycket som en vanlig service hos Rolex AD.
Jag hade min inne för packningsbyte och trycktest tidigare i veckan. De nämnde inget om att service var nära förestående.


Stenhårt att den varit med uppe på Everest. Den är dressig men tål hårda tag. Min hänger med på allt från bad till hårda tag. Perfekt dinka!
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Jag har hört om vissa fall där klockan servas först efter 25 år. Batteribyte ska väl ske vartannat år tror jag och är nog inget större ingrepp.
När det väl är dags för service tror jag det kostar ungefär lika mycket som en vanlig service hos Rolex AD.
Jag hade min inne för packningsbyte och trycktest tidigare i veckan. De nämnde inget om att service var nära förestående.


Stenhårt att den varit med uppe på Everest. Den är dressig men tål hårda tag. Min hänger med på allt från bad till hårda tag. Perfekt dinka!

Att bada med en OQ är sä otroligt fel men ändå så jävla kaxigt och rätt. 10 poäng till dig!
 
Topp