• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt inför sommaren :-)

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tjoho,

För några månader sedan plingade det till i min mobil med en fråga om jag var intreserad av att köpa en TT (Two Tone) Sub, efter några meddelanden fram och tillbaka så var affären klar. Det blev en Rolex Submariner ref 16803.

Just denna referensen är lite rolig då den endast tillverkades under 4år mellan 1984-1988. (Ersattes efter denna model med 16613) Det är också den första TT Suben med sapphire glas.
I denna klockan sitter ett 3035 verk.

Jag har haft några klockor i Rolex sortiment, men aldrig en TT sub. :)
Direkt efter jag köpt den börjar jag surfa runt på modellen och inser att den är coolare med en blå tavla än en svart. Det är två helt skilda klockor... ;)

Så jag börjar kontakta alla kanaler som jag kan tänka mig efter blå tavla och insert, inget napp och det var inte det lättaste att hitta var kommentarerna jag fick... Det blev några nätters sökande och och såg att "Don" på VRF hade haft en tavla... Jag kontaktar honom och till min förvåning fanns den tillgänglig. :)

Den tavlan som Don hade var inte i bästa skick, en hel del skav, men framför allt hade den förmodligen suttit i en vattenskadad klocka, den har skiftat färg till nästan "smaragd grön" i vissa vinklar... Jag tänkte att jag kör ändå och köpte tavlan lös... Han hade också 2 Bezels, eftersom jag inte kunde bestämma mig vilken som skulle passa köpte jag båda. ;)
(Ja, det blev ingen billig historia)
image.jpeg


Klockan köptes i utlandet och igår fick jag den levererad till mig, tavlan och inserten kom några veckor tidigare. :)

Igår satte jag den direkt på armen och var grymt nöjd och började fundera på om jag kanske ändå skulle behålla den med Svart "stardust" tavla... Också coolt!

image.jpeg


Idag tog jag mod till mig och gick till urmakaren...
image.jpeg


Såhär blev resultatet: :)
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Jag blev gris nöjd, fan vad cool den blev, en helt annan klocka med blå tavla!
Detta blir min sommar beater ;)

Nu känner jag nöjd!

Ha en grym dag!
Mvh
Micke
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Tjoho,

För några månader sedan plingade det till i min mobil med en fråga om jag var intreserad av att köpa en TT (Two Tone) Sub, efter några meddelanden fram och tillbaka så var affären klar. Det blev en Rolex Submariner ref 16803.

Just denna referensen är lite rolig då den endast tillverkades under 4år mellan 1984-1988. (Ersattes efter denna model med 16613) Det är också den första TT Suben med sapphire glas.
I denna klockan sitter ett 3035 verk.

Jag har haft några klockor i Rolex sortiment, men aldrig en TT sub. :)
Direkt efter jag köpt den börjar jag surfa runt på modellen och inser att den är coolare med en blå tavla än en svart. Det är två helt skilda klockor... ;)

Så jag börjar kontakta alla kanaler som jag kan tänka mig efter blå tavla och insert, inget napp och det var inte det lättaste att hitta var kommentarerna jag fick... Det blev några nätters sökande och och såg att "Don" på VRF hade haft en tavla... Jag kontaktar honom och till min förvåning fanns den tillgänglig. :)

Den tavlan som Don hade var inte i bästa skick, en hel del skav, men framför allt hade den förmodligen suttit i en vattenskadad klocka, den har skiftat färg till nästan "smaragd grön" i vissa vinklar... Jag tänkte att jag kör ändå och köpte tavlan lös... Han hade också 2 Bezels, eftersom jag inte kunde bestämma mig vilken som skulle passa köpte jag båda. ;)
(Ja, det blev ingen billig historia)
image.jpeg


Klockan köptes i utlandet och igår fick jag den levererad till mig, tavlan och inserten kom några veckor tidigare. :)

Igår satte jag den direkt på armen och var grymt nöjd och började fundera på om jag kanske ändå skulle behålla den med Svart "stardust" tavla... Också coolt!

image.jpeg


Idag tog jag mod till mig och gick till urmakaren...
image.jpeg


Såhär blev resultatet: :)
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Jag blev gris nöjd, fan vad cool den blev, en helt annan klocka med blå tavla!
Detta blir min sommar beater ;)

Nu känner jag nöjd!

Ha en grym dag!
Mvh
Micke

Riktigt grym sommarklocka, underbar ton på bezeln. Stort grattis!
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Ser ut som tavlan badat en hel del i medelhavet, cool. Grattis till köpet.

Nu längtar jag till sommaren!
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Det blev väldigt bra! Grattis.
Här i sverige är det fortfarande vinter, inspirerande att du förbereder för sommar!
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Jävligt cool! Kan dock inte riktigt bestämma mig för om jag gillar tavlan eller inte! Grattis till fin klocka och spännande ref. iaf Mr Bomier
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Tjoho,

För några månader sedan plingade det till i min mobil med en fråga om jag var intreserad av att köpa en TT (Two Tone) Sub, efter några meddelanden fram och tillbaka så var affären klar. Det blev en Rolex Submariner ref 16803.

Just denna referensen är lite rolig då den endast tillverkades under 4år mellan 1984-1988. (Ersattes efter denna model med 16613) Det är också den första TT Suben med sapphire glas.
I denna klockan sitter ett 3035 verk.

Jag har haft några klockor i Rolex sortiment, men aldrig en TT sub. :)
Direkt efter jag köpt den börjar jag surfa runt på modellen och inser att den är coolare med en blå tavla än en svart. Det är två helt skilda klockor... ;)

Så jag börjar kontakta alla kanaler som jag kan tänka mig efter blå tavla och insert, inget napp och det var inte det lättaste att hitta var kommentarerna jag fick... Det blev några nätters sökande och och såg att "Don" på VRF hade haft en tavla... Jag kontaktar honom och till min förvåning fanns den tillgänglig. :)

Den tavlan som Don hade var inte i bästa skick, en hel del skav, men framför allt hade den förmodligen suttit i en vattenskadad klocka, den har skiftat färg till nästan "smaragd grön" i vissa vinklar... Jag tänkte att jag kör ändå och köpte tavlan lös... Han hade också 2 Bezels, eftersom jag inte kunde bestämma mig vilken som skulle passa köpte jag båda. ;)
(Ja, det blev ingen billig historia)
image.jpeg


Klockan köptes i utlandet och igår fick jag den levererad till mig, tavlan och inserten kom några veckor tidigare. :)

Igår satte jag den direkt på armen och var grymt nöjd och började fundera på om jag kanske ändå skulle behålla den med Svart "stardust" tavla... Också coolt!

image.jpeg


Idag tog jag mod till mig och gick till urmakaren...
image.jpeg


Såhär blev resultatet: :)
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Jag blev gris nöjd, fan vad cool den blev, en helt annan klocka med blå tavla!
Detta blir min sommar beater ;)

Nu känner jag nöjd!

Ha en grym dag!
Mvh
Micke
image.jpg

Blått är flått .
 
Topp