Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Nytt jobb..

Diskussion i 'Diskussion' startad av M021, 12 november 2013.

1. M021
    Trådstartare

M021 Friends of KS

Som det ser ut nu kritar jag på ett nytt jobbkontrakt torsdag, vilken diagnos har man när en av de första tankarna som dyker upp i huvudet är med nya jobbet är att man kan bära vilken klocka man vill till jobbet?

Kanske måste fira med en ny klocka också, lagom till jul sådär.....

Ekmikael, 80s, yonsson och 15 andra gillar detta.
  2. JoberMan

JoberMan Politruk

Från:
    Minsk, Vitryssland
    Självklart ska du fira med en ny klocka. Det är du värd. Köp något dyrt :)

Grattis till jobbet.

Molle och M021 gillar detta.
  3. par

par Friends of KS

Köööööp=)

M021 gillar detta.
  4. M021
    Trådstartare

M021 Friends of KS

Tack!

Snackat grupptryck i andra trådar, märker att jag lämnade dörren på glänt här, vi får se, eventuellt kommer det ut lite på K&S först..

5. TomasBc

TomasBc Dirty rotten scoundrel

Grattis! Och du har redan bestämt dig, kööööp och dela med dig av din glädje.

M021 gillar detta.
  6. Weberg

Weberg Stadsbo

Från:
    Inte från Stockholm.
    Dagens I-landsproblem? ;) Självklart ska du fira med en ny dinka. Sånt inspirerar även många av oss andra att kämpa lite hårdare. Och grattis!

M021 gillar detta.
  7. Sond

Sond Friends of KS

En självklarhet..:) Att man funderar på vilka klockor man kan bära på jobbet alltså..:) Man kan nästan söka jobb baserat på det..:D. Och lika självklart, KÖP!

Sullstrom och MKRGG gillar detta.
  8. DrSbaitso

DrSbaitso Friends of KS

Från:
    Uppsala
    Grattis!

M021 gillar detta.
  9. M021
    Trådstartare

M021 Friends of KS

Ja precis, måndagsklocka, tisdagsklocka, onsdagsklocka.. Inte behöva att möglet går sönder eller att tillverkaren sticker i någon kunds ögon:)

Isodor gillar detta.
  10. Sond

Sond Friends of KS

En god vän som är Vd för ett företag och använde en konsult regelbundet fick problem då hon dök upp i en Porsche. Det blev ett himla liv. Så man ska vara vaksam på vilka signaler man skickar ut..;)

M021 gillar detta.
  11. LVM

LVM Torpare

Från:
    Tokyo
    Eller så bör man vara extra försiktig om man är framgångsrik kvinna och kör en dyr bil..! Trodde vi hade kommit längre än så i Sverige år 2013!

Grattis till nya jobbet Martin021! Är det någon speciell klocka som får ditt hjärta att slå snabbare? Något som du vill komplettera din samling med? Jag brukar själv göra mina inköp med stor eftertänksamhet och planering innan. Det brukar resultera i de bästa köpen som man inte ångrar i efterhand!

12. calzone

calzone Biskop

Kul grattis givetvis ska du köra DD i helguld :D

A.Gold och M021 gillar detta.
  13. Omen

Omen Goldmember

Grattis! 2 julklappar, Nytt jobb och kanske en ny klocka, inte dåligt... och julen har inte ens börjat:)

80s och Seikoman87 gillar detta.
  14. 16610

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Grattis! kör på...

15. B1884

B1884 Biskop

Från:
    Göteborg
    Grattis till jobbet!
    Helt motiverat att köpa en ny klocka nu... :D

16. JS

JS Friends of KS

Kör för faaaen! En klapp på axeln för nya jobbet förtjänar du

17. acce1999

acce1999 Friends of KS

Grattis! Klart du ska fira. Rolex ... Eller nya automat-Swatchen... Beroende på vad som landar på kontot efter första månaden? :D

18. Frosse

Frosse Borgare

Från:
    Feskekôrka
    Handlat nog snarare om att VDn inte tycker det ser bra ut inför kunder om deras konsulter glider runt i Porsche, då kanske kunden undrar om han betalar mer än vad han borde. På samma sätt som en mäklare i en vanlig förort inte heller bör göda runt i en alltför dyr bil, ser helt enkelt inte bra ut och kan påverka affärerna negativt. Mina två cent iaf.

19. +1

20. Erikd

Erikd Stadsbo

Från:
    Östergötland
    Grattis! Har alltid innan klockintresset tog fart på riktigt firat ett nytt jobb med en ny klocka. På den tiden inte nödvänigt något dyrare men ändå roligt. Hoppas kunna fortsätta med det på riktigt efter att jag pluggat klart!

21. Sond

Sond Friends of KS

Självklart vet jag inte hur de hade reagerat om det varit en man. Vet du?

22. Andy7750

Andy7750 Präst

Från:
    Kungälv
    Grattis till jobbet, unna dig en ny klocka :)

/Andy7750

23. n1tro

n1tro Friends of KS

Ser inga andra alternativ än ett köp.

24. M021
    Trådstartare

M021 Friends of KS

Har ju precis köpt en gammal 1803 DD, den får duga ;) som du är jag född 87, känner att jag fyllt guldkvoten;)

Haft tankar på allt från rolex till JLC, men på något sätt känns det som "graal" dags, samlat på mig mig och mer senaste året, så lite sugen på PP, breguet om det skulle klicka med prislapp pch modell, alt Ap 15400/15202, vi får se om
    Tomten kommer med något!

Seikoman87 och vikgul gillar detta.
  25. calzone

calzone Biskop

Härligt härligt och trevligt trevligt :)

26. Jante

Jante Torpare

Haha..!

M021 gillar detta.
  27. LVM

LVM Torpare

Från:
    Tokyo
    Är det någon speciell modell från PP eller Breguet som du kikat extra på? Jag är mycket för PP, men har även blivit intresserad av Vacheron Constantin Overseas Chronograph.

OT. Vilka typer av ur ser du folk bära i Amsterdam? Där jag befinner mig är Rolex oerhört populärt. På damsidan ser jag ofta små nättare urverk från Cartier, Chanel och givetvis Rolex.

28. M021
    Trådstartare

M021 Friends of KS

AP är väldigt trendigt här nere, och rolex såklart. Men holländare är jäkligt sparsamma(inte så konstigt med tanke på skatterna och att Holland är nästa land på tur efter Portugal, Grekland i euro krisen) men i allmänhet väldigt stökig och casual stil här nere, ser mest klockor som typ diesel och Michael kors har pimpat skiten ur,

Inga speciella modeller, PP lockar Aquanaut eller Nautilus, men vi får se, mycket pengar, blir K&S isåfall för nuvarande samlingen,

29. Archie

Archie Borgare

Från:
    Stockholm
    som konsult borde man veta bättre än att glida upp med en porsche på jobbet. folk är lagom skeptiska till konsulter redan som det är. att flasha rolexar och porschar för att understryka att deras arbetsgivare betalar massa mer pengar till dig än till de som jobbat där i 20 år är tämligen korkat... själv har jag aldrig rolex till jobbet tex

30. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Du står nu inför två val:
    1. Köpa en DD president i helguld
    2. Tacka nej till det nya jobbet.

M021 gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield