Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Nytt klock köp Heuer 844

Diskussion i 'Vintage' startad av Andreas P, 31 juli 2015.

1. Andreas P
    Trådstartare

Andreas P Bonde

DSC_0369.JPG Fick hemma denna idag oj vad nöjd jag är :) min första gamla Heuer detta blir lätt en klocka att behålla :)

TorNet, wayne, cjperry och 9 andra gillar detta.
  2. Tripeiro.

Tripeiro. Friends of KS

Är den avstånden från lumeplupparna (relumade?) till siffrorna väldigt stort? Inte en ommålad tavla månne? Ping @densomkan

3. B62

B62 Stadsbo

Grym:)

4. PR1973

PR1973 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jo, det är för stort avstånd och indexet kl 12 är inte korrekt heller (alldeles för spetsig triangel). Mao är nog tavlan med största sannolikhet ommålad. Likväl en trevlig klocka men priset skall definitivt inte vara lika högt som för en med orörd tavla...

cjperry och Tripeiro. gillar detta.
  5. B62

B62 Stadsbo

:)Så grym,grattis.

6. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Tror att Christian Hammar har en sådan, tavlan behöver inte vara keff.....

PR1973 gillar detta.
  7. Savagear114

Savagear114 Friends of KS

Cool klocka, grattis till den!

8. PR1973

PR1973 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Kan mycket väl vara så. Det finns lite olika varianter av tryck så varför inte! Cool klocka oavsett :)

9. Andreas P
    Trådstartare

Andreas P Bonde

10. poormans

poormans Präst

här är bilder på min gamla 844, den är såld sedan några år, de skruvades ihop av inköpta delar i frankrike därav texten på franska på urtavlan
    läste på ett forum när jag köpte den att det var för att testa dykmarkanden då det begav sig,

de skall ha testats bla av franska marinen och främlings legionen (delades ut av heuer men utan någon form av märkning och det är bara hörsägen, finns ingen dokumentation på det)

11. Andreas P
    Trådstartare

Andreas P Bonde

Vet du om det fanns olika utseenden på tavlan ? Min ser ju inte ut som din direkt samt dom jag har sett på nätet. Jag ser på min tavla att den har blivit relumade eller vad heter men frågan är om urtavlan är fejk ? Jag kollar på urtavlan så ser det inte ut som den skulle vara tryckt i efterhand om man ändå skulle ha gjort det så borde man ju fått prickarna rätt i förhållande till sifrrorna och gjort triangeln i rätt storlek om man nu hade lagt så mycket energi att förfalska en tavlan ?!

12. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Kanske är bilden men chapter ringen ser fetare ut på din o tavlan mindre men jag vet inte.

13. PR1973

PR1973 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Det skulle kunna vara en tavla från ett annat märke (det fanns ett antal fabrikat som använde samma typ av tavla och samma boett vid den här tiden). Där man sedan tryckt Heuer loggan. Men jag håller med dig om att det verkar konstigt att inte göra allt "korrekt" om man ändå gör en del av det... Tittar man i broschyrerna från tiden så stämmer din tavla inte med hur det skall se ut men samtidigt är det rätt mycket oklart kring historiken för de tidiga 844:eek:rna. Vad har du för serienummer? Skall stå stämplat under 844 på baksidan.

14. Andreas P
    Trådstartare

Andreas P Bonde

Ser ut som det står 10322 kan spåra detta på något sätt ?

15. PR1973

PR1973 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Nej det går inte att spåra på något sätt men det är ett serienummer som borde kunna stämma med modellen i alla fall. Har sett andra sena fransktillverkade 844 med serienummer runt 10000.