• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt klockprojekt

Hej på er!
Kul att få skriva här igen efter ett hektiskt år. Vissa av er kanske minns att jag startade ett klockprojekt i våras, det blev en fantastisk pjäs men dessvärre alldeles för dyr både att tillverka och att sälja. Jag hade "lovat" ett pris på ca 4.000kr och så blev tyvärr inte fallet. Tills NU! :)

Sedan dess har jag filat på en ny modell, researchat metoder, tillverkare mm, och hamnat på samma kvalitet som tidigare men för en klart förmånligare produktionskostnad. Monterar fortfarande i Schweiz, vilket känns tryggt.

Oavsett, blev just klar med boetten och är vansinnigt nöjd:
13754086_1725256267731107_1872262880723177200_n.png

Blev fin skärning i stålet (316L), borstad med polerade detaljer på hornen och ringen. 40mm diameter och 9mm tjock.
Alltid kul att höra vad ni tycker? :)

Laddar upp en del på fb-sidan för den som vill följa: facebook.com/ecanderssonwatches
 
Jaså, är det du som håller på att pilla med den däringa Bohuslän? Klart snygg design, vill lägga beslag på en när den behagar nå marknaden. :)
 

mouqvist

Rolex
Boetten är fin, jag hade dock föredragit större horn i linjen med boetten. Spännande att se utvecklingen!
 
Topp