• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt klockrån Stockholm

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ako

Rolex
2-Faktor
2015-05-16 17:20, Rån övrigt, Stockholm
Peter Myndes Backe, Södermalm, personrån

En person blev påhoppad bakifrån av tre gärningsmän och bestulen på sin klocka. I samband med rånet tog rånarna tag om målsägandens hals så att han svimmade. Förövarna försvann i riktning mot Slussen.

Organisation
Polisen Stockholms län
City
Text: Eva Nilsson. Publicerad: 2015-05-16 17:47.
Uppdaterad: 2015-05-16 17:48 .
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Fy fan! Låter som en riktigt obehaglig upplevelse. Hände detta kl 17:20? Det gör det isf nästa ännu sjukare.
 
  • Like
Reactions: Ako

David

Bödeln
Galet.

Jag har hittills aldrig haft några betänkligheter vad gäller val av klocka, i alla fall inte i Sverige, även om jag förstås vidtar försiktighetsåtgärder dikterade av sunt förnuft i vissa situationer.

Kanske dags att tänka om? (Eller ge upp och pynta försäkring.)
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Tyvärr i dagens otrygga sverige så är detta en småsak. Det kommer bara bli värre!

Jag håller med , det känns som utvecklingen barkar mot mer gaturån osv.

Jag antar att det är väldigt svårutrett för polisen med , speciellt om den / dom polisen får tag på inte erkänner eller berättar vem som var med. Kan även vara kringresande utländska kriminella som bara befinner sig på en viss ort några dagar, detta måste vara jobbigt att utreda isåfall .
 

fc2

Rolex
Trist. Jag har sedan länge planerat klocka efter var jag ska vara och vilka tider. Nu kanske man får tänka om lite om det tydligen blir personrån mitt i stan kl 17.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Varför utgå ifrån att det är EU-migranter? Skärpning såvida jag inte missat något uppenbart..

Riktigt läskigt att man kan bli rånad på en relativt publik plats så tidigt. Bara att hoppas på att det gick bra med offret.
 

Jonte73

Audemars
Varför utgå ifrån att det är EU-migranter? Skärpning såvida jag inte missat något uppenbart..

Riktigt läskigt att man kan bli rånad på en relativt publik plats så tidigt. Bara att hoppas på att det gick bra med offret.

Ingen har påstått att det är Eu migranter ?
Det jag menade är att av erfarenhet så ökar dessa typer av rån sommartid och genomförs ofta av hitresta ligor som specialicerat sig på denna typ av brott.

Svårutrett då de är mycket rörliga över gränserna.

Därav en önskan om tuffare kontroll vid gränsövergångarna .
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ingen har påstått att det är Eu migranter ?
Det jag menade är att av erfarenhet så ökar dessa typer av rån sommartid och genomförs ofta av hitresta ligor som specialicerat sig på denna typ av brott.

Svårutrett då de är mycket rörliga över gränserna.

Därav en önskan om tuffare kontroll vid gränsövergångarna .
Fokuset flyttades av flera snabbt från brottet till ett helt annat problem. Fullt möjligt att ni kanske får diskutera det i Lifestyle men här pratar vi klockor och i detta fall ett klockrån. Vi diskuterar knappast egna spekulationer om ev bakomliggande samhällsproblem som kan hänga ihop med stackaren som blivit av med sin klocka samtidigt som han ströps ut mitt på blanka dagen.

Det finns andra forum för att diskutera det du och vissa andra verkar vilja fundera kring. Vänligen använd dem för just den diskussionen. Jag, och många med mig, slipper gärna det här där vi diskuterar klockor.
 

sir alex

Panerai
Det finns andra forum för att diskutera det du och vissa andra verkar vilja fundera kring. Vänligen använd dem för just den diskussionen. Jag, och många med mig, slipper gärna det här där vi diskuterar klockor.[/quote


Klocksnack ska vara en skyddad verkstad med andra ord...
 

Wboy

Panerai
Kan någon bekräfta att tiden är tiden för brottet och inte för anmälningen eller när det kom TT till känna? Så att vi inte nojjar sönder oss av en icke-grej.

Givetvis sjukt tragiskt oavsett tid, men ändå.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Varför utgå ifrån att det är EU-migranter? Skärpning såvida jag inte missat något uppenbart..

Riktigt läskigt att man kan bli rånad på en relativt publik plats så tidigt. Bara att hoppas på att det gick bra med offret.

Jag utgår inte från detta , kringresande kriminella behöver inte tillhöra denna grupp.

Det kan även vara svenskar , vad vet jag.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Jag utgår inte från detta , kringresande kriminella behöver inte tillhöra denna grupp.
Nä, men helt plötsligt så hade ett par användare lyckats komma till slutsatsen att vi behöver stängda gränser och att EU suger.

Orkar inte med en diskussion så lämnar detta. Min kommentar var inte riktad mot dig Ako. :)
 
  • Like
Reactions: Ako

Erik1

Patek
2-Faktor
Kan någon bekräfta att tiden är tiden för brottet och inte för anmälningen eller när det kom TT till känna? Så att vi inte nojjar sönder oss av en icke-grej.

Givetvis sjukt tragiskt oavsett tid, men ändå.
Eftersom det skedde/ anmälan kom in 17.20 tror jag inte det hände nattetid ändå. De flesta anmäler väl så fort som möjligt efter det har hänt? Alltså att det lär ha skett dagtid innan kl 17.20 eller just då.

Riktigt tråkigt oavsett. Träffade en kille på en fest i fredags som jobbar med klockor och några av hans vänner hade blivit utsatta för klockrån/ rånförsök i Stockholm det senaste året.. Man får vara på sin vakt helt enkelt, tyvärr.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp