Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Nytt märke! Den med i mitt tycke bäst råd kommer få en klocka!

Diskussion i 'Diskussion' startad av DanielGsson, 9 september 2016.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. DanielGsson
    Trådstartare

DanielGsson Torpare

I december får jag hem de första 200 uren. Kolla gärna på lanna klockor på Facebook eller lannaklockor.se

Ge gärna lite feedback här. All typ av input värderas högt. Gärna en konstruktiv och trevlig ton även om man är kritisk:) Den på forumet som jag anser ger bäst råd och mest värdefulla tips lovar jag en gratis klocka från första kollektionen:) jag kommer lämna tråden öppen till 31 oktober.

M.v.h.
    Daniel G Lindberg

Senast ändrad: 9 september 2016
    theargonaut gillar detta.
  2. Lonkero

Lonkero Torpare

Tycker priset på 890 kr. rimmar lite illa med följande citat:
    ”Stilrena och tidlösa Lanna premier silver. Kvalitet i varje detalj.”
    Klockan ser på inget sätt illa ut men finns det inte redan en mängd liknande klockor i samma prisklass?

DanielGsson gillar detta.
  3. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    - Något stort med 40 mm på den typen av klocka, och med så stor urtavla IMHO.
    - Erbjud läder eller nato också.
    - Tråkiga index och sekundmarkeringar, som inte matchar visarna. Någon form av "minuträls" skulle kunna vara snyggt.
    - Ful/tråkig logga.

4. Harman Kardon

Harman Kardon Stadsbo

Är inte intresserad av klockan, men tänker ge till lite kritik ändå. Det är ju helg trots allt :)
    - Vad är Premier silver för modellnamn egentligen? Om klockan inte är i silver tycker jag personligen inte att den ska heta det.
    - Typsnittet på texten är inte så snygg, mer enkel. Tycker du ska ha ett elegantare typsnitt som matchar den annars eleganta klockan.
    - Snyggt med svart urtavla.
    - Skippa vattentätheten på urtavlan, skriv det på baksidan istället.
    - Gör om hemsidan från grunden. WordPress är enkelt men inte alltid så snyggt. Om du ska ha en svart-vit hemsida tycker jag inte att bilderna ska vara det, det ser lite tråkigt ut. Försök istället ha lite färg på hemsidan med svart-vita bilder.

Lycka till! :)

5. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Jag säger som jag sa i tråden om Söner: Den här tråden kommer inte att sluta som TS tänkt. Men för all del... ;)

aptorsken, slimjim, Tripeiro. och 5 andra gillar detta.
  6. Tripeiro.

Tripeiro. Friends of KS

Fucking fantastic!

7. kmgustafsson

kmgustafsson Borgare

Från:
    Sveriges tillväxtmotor
    Har det anlänt något containerfartyg från shanghai i veckan? Morris, Söner och nu Lanna...

Highvalley, Richie, dräpdrulle och 2 andra gillar detta.
  8. DanielGsson
    Trådstartare

DanielGsson Torpare

Jag släpper tråden direkt

Tråkigt men det här blir inget bra
    Tack ändå ni som försökte

Compiss och KenKun gillar detta.
  9. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Till skillnad från en "liknande" tråd så måste jag säga att TS är kort, koncis och ärlig. Bra grundinfo på hemsidan med företagsuppgifter samt en tydlig produktbeskrivning. Produkten är egenfinansierad. Priset är rimligt med hänsyn till moms, normal handelsmarginal på importprodukter med garantiåtaganden. Inget konstigt svammel med en krystad story. Stor skillnad från många andra trådar. Som vanligt är nog inte ks målgruppen men jag önskar Daniel lycka till och hoppas att det går bra.

galácticon, frere och DanielGsson gillar detta.
  10. Andy7750

Andy7750 Präst

Från:
    Kungälv
    Nja inget som tilltalar mig men frågar du mig så ska en dressare vara iallafall 2mm mindre i diameter.

11. Tripeiro.

Tripeiro. Friends of KS

12. Starship

Starship Stadsbo

Det här känns ändå som en mycket ärligare start än Sönerna. Inte heller en massa bullshit storytelling på hemsidan. Jag säger lycka till till Ts. Hoppas att ditt märke blir en knakelibraksuccee. Jag skulle skippa wr texten och skriva silver med stort S på tavlan.

JohnDoe och DanielGsson gillar detta.
  13. Mw79

Mw79 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Har vart en jävla inflation i den här typen av trådar den senaste tiden. Varför ska varenda jävel som vill börja sälja Kina-skräp envisas med att posta det på KS? Titta på era föregångare, det brukar inte sluta bra med den här typen av försök till reklam.

Jakobb gillar detta.
  14. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Skulle önska att inte folk går berzerk denna gång..

DanielGsson, JohnDoe, Eurenius och 4 andra gillar detta.
  15. DanielGsson
    Trådstartare

DanielGsson Torpare

Det är inget försök till reklam men jag drar mig gärna tillbaka. Sorry att jag störde er:)

16. papabear

papabear Bonde

Från:
    Stockholm
    Tänker på Länna utanför Stockholm när jag ser loggan... vill absolut inte vara en olyckskorp men tror tyvärr att du är ute ungefär 5-7 år försent med klockan.

17. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Daniel verkar vara en sansad kille med verklighetsförankring. Viss skillnad mot Söner tråden. När det gäller klockor inom denna genre gillar jag Corniche. Din klocka ser väl helt ok ut. Men namnet känns sådär. Lanna, Länna, nej, men Loggan L är snyggt. Tror också på att skicka med ett skinnband att byta med.

DanielGsson och JohnDoe gillar detta.
  18. MrPlow

MrPlow Präst

Från:
    Roslagen
    Mitt tips är du startar ett aktiebolag istället för enskild firma.

Dykarsjuk gillar detta.
  19. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Vi låser den här tråden. Om TS vill köra något tillsammans med forumet är han välkommen att kontakta någon av oss admin så kan vi göra det utan att det blir pannkaka.

Anders W, jabla, Dykarsjuk och 5 andra gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
Mårtenssons ur Brookfield