• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt märke kanske för nästa år Rossling&Co

David

Bödeln
Jävlar vilken dålig jämförelse...
Ärligt talat så är den fullt relevant, i alla fall för mig. Jag skulle aldrig kasta bort så mycket pengar på en Nomos när jag kan få nåt schysst genom att bara skjuta till en tusing eller 52.

Både JLC och GO har rimligt prissatta modeller som utseendemässigt har ungefär lika mycket gemensamt med klockan tråden handlar om som den har med de från Nomos som länkats ovan.

För den som funderar både en och två gånger på att spendera 4k på en klocka är steget till 8k enormt.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Simpel design, inte så förtjust i datumet. För mig måste en sådan här klocka ha en jäkligt vacker tavla och visare för att stå ut i mängden (och vara värd sitt pris). Urverket är bra, haft flera klockor med detta och pålitligt, robust och oftast riktigt bra gång :)
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Ärligt talat så är den fullt relevant, i alla fall för mig. Jag skulle aldrig kasta bort så mycket pengar på en Nomos när jag kan få nåt schysst genom att bara skjuta till en tusing eller 52.

Både JLC och GO har rimligt prissatta modeller som utseendemässigt har ungefär lika mycket gemensamt med klockan tråden handlar om som den har med de från Nomos som länkats ovan.

För den som funderar både en och två gånger på att spendera 4k på en klocka är steget till 8k enormt.

Tycker du är helt ute och cyklar men vi har helt enkelt olika åsikter i frågan.

Jag anser att en Nomos är oerhört mycket klocka för pengarna, 8 k är således ett riktigt bra pris. Jag anser att 4 k för Royals klocka är oerhört lite klocka för pengarna och är således ett riktigt dåligt köp. Precis som Steinhart, Parnis etc. Jag anser återigen att jämföra en klocka som har ett pris på 1500 % av Royals är helt fel. Och till sist anser jag att det är mer klocka för pengarna att köpa en Nomos för 8k än JLC för 58k.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Kul. Din produktkatalog växer. Tycker denna dress gör ditt utbud mer komplett.

Har redan en dress (som inte får den kärlek den förtjänar). Så jag passar. Men lycka till.

Hur går det med hemsidan?
 

Royal Straps

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Hej Alla,

Detta är just det bra med att kunna driva sin försäljning Interaktivt med ett Forum, Stort Tack :)
Visste faktiskt inte att man kunde köpa en Nomos så billigt ( Skulle gärna ha en själv ), annars finns ju Stowa.
Detta sätter allt i ett annat perspektiv och tål att funderas på.
Om vi fortsätter med tyska urtillverkare så gör ju Ickler Fabriken fina ur med, Limes, Defakto mm
Defakto gör tex lite modern minimalistisk " Bauhaus " Design och kan man tänka sig ett Quartz så blir det riktigt billigt.
ex nedan. Vad tycker ni ? kan man bära ett Quartz Dress ur om designen är bra typ Corniche eller blir det DW över alltihop ;) .
Provar några bilder så ni får tycka till / Mathias

b000b09c99ba8b2f6e6fc7cee2e3618a.jpg
d3822531ed3fa01825d6e534d093e449.jpg
6df4f8044659fd94a23d755f8d5d2ee4.jpg
55c579bbcd4fe64f24e0cf63b235ef17.jpg
90df2f6d1cc4d115d8073b5cdc40860a.jpg
 

Royal Straps

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Kul. Din produktkatalog växer. Tycker denna dress gör ditt utbud mer komplett.

Har redan en dress (som inte får den kärlek den förtjänar). Så jag passar. Men lycka till.

Hur går det med hemsidan?


Tjena,
Första hemsidan som kommer blir för ITAnano.se i februari, anledningen är att det är ett krav från ITAnano i Italien att marknadsföring och Hemsida är exklusiv för dom men det ska bli riktigt kul och spännande :)
Och då jag har ett annat jobb inom marknadsföring, och detta varit ett hobbyprojekt har jag fått skynda långsamt med vissa saker.
 

David

Bödeln
Visste faktiskt inte att man kunde köpa en Nomos så billigt ( Skulle gärna ha en själv ), annars finns ju Stowa.

Jag förstår verkligen inte jämförelsen, särskilt inte Steinhart-beskyllningen.

141125-Nomos-Rossling.jpg


Det enda som är likt är färgen på tavlan, boettens profil uppifrån och blå nyans på visarna. Index, datumplacering, datumfönstrets utformning, sekundvisarens placering, textens utformning, textens placering, bandhornens form, kronans storlek, kort sagt allt annat, är annorlunda. De är inte mer lika än vad en Submariner och en DS Action Diver är. Hade det inte varit för det runda datumfönstret och den kurvade texten hade jag tyckt att nykomlingen var väldigt mycket snyggare, i alla fall på bild.

Nu skulle jag personligen inte köpt någon av klockorna ens för 2k, men jag ser verkligen inte hur det faktum att man kan köpa en Nomos för dubbelt så mycket skulle kunna förändra försäljningsmöjligheterna märkbart.
 
Topp