• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt och efterlängtat - GS

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Under lång tid har Grand Seiko fascinerat mig mycket. Sedan medlemskapet på KS har intresset stigit rejält. Det är så långt från "yeah bitch, Im doing goooood", som JS skrev om DD i en annan tråd tidigare idag, man kan komma men ändå hålla sig med en av klockvärldens finingar.

Det är ju precis det som GS handlar om i min bok! För ett år sedan hade jag ingen aning om vad GS ens var för något, men nu efter ett år på KS så känner jag att det är ju fan precis vad jag vill ha av en klocka: superkvalité och samtidigt skönt anonym bland gemene man. yonsson GMT är ju lätt en av de snyggaste klockor jag sett! Kommer bli en GS så småningom!

Stort grattis!
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Blev ju bra det där, herr Sond ... Men att hålla dig till planer är kanske inte din starka sida? :D:p

Alltså det där med att inte handla mer... Nu har du väl klämt in såväl en Sub som en GS...

Äh... Jag är nog bara avis på att du fått tummen ur när det gäller vintage GS... Så GRATTIS!

A
 

Sond

Patek
Blev ju bra det där, herr Sond ... Men att hålla dig till planer är kanske inte din starka sida? :D:p

Alltså det där med att inte handla mer... Nu har du väl klämt in såväl en Sub som en GS...

Äh... Jag är nog bara avis på att du fått tummen ur när det gäller vintage GS... Så GRATTIS!

A

Det enda man vet om planer är att det inte kommer bli exakt så som i planen..;) Suben var lite tänkt och planerad. Men en GS nu var en total överraskning. För mig..:D.

Men då jag velat ha en (1)GS och visst att det var en (2)43999 jag var mest ute efter samt att jag var intresserad av en i (3)fint skick och gärna med (4)känd service så var det oemotståndligt när en 1-4 enligt ovan dök upp..:cool:. Det roliga var att det är exakt den klocka som fick in mig på 43999 (https://klocksnack.se/threads/nyinkommen-gammeljapan.14685/#post-265538). När annonsen nu kom ut kopplade jag först inte att det var exakt samma klocka. Men när jag fattade det då var jag nog säker på att jag skulle köpa den.

Och jag kan redan nu starkt rekommendera en vintage GS. Möjligen kan man till dess nackdel säga att den irl har så fin finish att att även en oinvigd kan fatta misstankar om att det inte bara är en "vanlig" Seiko..:) Men jag kan stå ut med det..:happyhappy:.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Det enda man vet om planer är att det inte kommer bli exakt så som i planen..;) Suben var lite tänkt och planerad. Men en GS nu var en total överraskning. För mig..:D.

Men då jag velat ha en (1)GS och visst att det var en (2)43999 jag var mest ute efter samt att jag var intresserad av en i (3)fint skick och gärna med (4)känd service så var det oemotståndligt när en 1-4 enligt ovan dök upp..:cool:. Det roliga var att det är exakt den klocka som fick in mig på 43999 (https://klocksnack.se/threads/nyinkommen-gammeljapan.14685/#post-265538). När annonsen nu kom ut kopplade jag först inte att det var exakt samma klocka. Men när jag fattade det då var jag nog säker på att jag skulle köpa den.

Och jag kan redan nu starkt rekommendera en vintage GS. Möjligen kan man till dess nackdel säga att den irl har så fin finish att att även en oinvigd kan fatta misstankar om att det inte bara är en "vanlig" Seiko..:) Men jag kan stå ut med det..:happyhappy:.
Bra tänkt!
A
 

Sond

Patek
Provar ett mörkare Rios som följde med.
ImageUploadedByTapatalk1391853023.590288.jpg

ImageUploadedByTapatalk1391853047.307292.jpg
 

Sond

Patek
Tack för alla glada tillrop. Det är en fantastik klocka. Kan verkligen rekommendera en vintage GS. Jag bjuder på en bild då tråden vaknade till liv igen:
IMG_9588.jpg
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Tack för alla glada tillrop. Det är en fantastik klocka. Kan verkligen rekommendera en vintage GS. Jag bjuder på en bild då tråden vaknade till liv igen:
IMG_9588.jpg
Shit vad fin den är..:snaphappy: - jag förstår verkligen att du är nöjd, och sen är det alltid kul att dela galenskapet med andra... :D
 
Topp