• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

NYTT: Omega Mariner II "full-set"

_jonte

Patek
Ända sen Aurum visade upp sin Mariner II i vintras har en sån stått högt upp på listan.
Läs mer här: https://klocksnack.se/threads/dagens-klocka-av-aurum-fredag-v-5.3441/
Nyligen dök det upp ett ex, i nära NOS-skick med box, cert, manual osv på ett forum. I princip ett "full-set" helt enkelt. Kände mig skyldig att köpa den... :D
Nåja, drygt en vecka senare sitter den på min handled och jag är sjukt nöjd. Ett stycke fulsnygg 70-tals design när den var som bäst och med ett på den tiden högteknologiskt quartzverk som än idag tickar på fint och håller tiden väl.

2013-07-04102503.jpg


(Glömde fota lådan, får komplettera senare med det... :bag:)
(Tack Aurum för syningshjälp! :))
 

_jonte

Patek
Så där ja, quick and dirty på lunchen. Gött väder i Götet nu, dags att ta helg snart! :D

2013-07-05124821.jpg


(Edit: Chipsfingrar på glaset ser jag nu... :bag:)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tycker de är ascoola! Ett bra nedslag i kvartsklockans utveckling.
Oväntat stabilt intryck ger de också.
 

_jonte

Patek
Hur kollar man det .Är den stämplad på baksidan ? Dum fråga men vad ligger värdet på en sån här ?
Bezeln är gjord i 18k på dessa, så det kan du vara lugn med.. :)
Priserna spretar en hel del. 3-4k för slitna men ok ex. Din klocka ser mycket fin ut, så säg 4-5k nånstans? Men kräver rätt köpare också, så kanske svårt att få ut max. Typ perfekta ex från 6k, och uppåt 10k om de har med låda, papper etc och superskick.
 
Topp