• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt på armen, 12år senare

M021

Rolex
2-Faktor
Det hela började ungefär 2005 under gymnasietiden då det var dags för utlandspraktik. Hade egentligen aldrig reflekterat över Rolex och Breitling var på den tiden.

Ung och oerfaren som man var öppnades ögonen då vännen förklarade vad en riktig Rolex resp. breitling kostar som ett intresse väcktes ståendes framför kopiorna. Tänkte man måste vara galen att lägga mer än 10' på en klocka, men ack så fräckt. Den enda referens jag hört var att Rolex hade Röd/Blå vridning.

Såklart köpte jag två fake klockor där jag sa åt mig att dessa ska jag ha så småningom, de riktiga!

Nu ungefär 3 rollar senare, diverse Omega, Panerai och AP har en av de två klockorna äntligen trillat in. När den dök upp på k&s tog det emot en aning då jag hade annat i planerna men ibland får man helt enkelt agera.
Känns få förunnat att kunna få innehava tidigare klockor samt denna.

Dagen började med väckarklockan 04:00, flyg 06:50 från Amsterdam till Stockholm för att hämta upp denna hos en vän där den legat sedan den skickats från Säljaren.

DSC_0163.JPG


Så ingen fancy boxöppning etc. Rakt på sak!

16700 Pepsi.
Perfekt everyday watch.
Urverk: 3175
Wr: 100m
Tillverkningsår: 1988-1999.
Denna är från 99, A-serie

DSC_0176.JPG
DSC_0169.JPG
DSC_0167.JPG
 
Senast ändrad:

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Det hela började ungefär 2005 under gymnasietiden då det var dags för utlandspraktik. Hade egentligen aldrig reflekterat över Rolex och Breitling var på den tiden.

Ung och oerfaren som man var öppnades ögonen då vännen förklarade vad en riktig Rolex resp. breitling kostar som ett intresse väcktes ståendes framför kopiorna. Tänkte man måste vara galen att lägga mer än 10' på en klocka, men ack så fräckt. Den enda referens jag hört var att Rolex hade Röd/Blå vridning.

Såklart köpte jag två fake klockor där jag sa åt mig att dessa ska jag ha så småningom, de riktiga!

Nu ungefär 3 rollar senare, diverse Omega, Panerai och AP har en av de två klockorna äntligen trillat in. När den dök upp på k&s tog det emot en aning då jag hade annat i planerna men ibland får man helt enkelt agera.
Känns få förunnat att kunna få innehava tidigare klockor samt denna.

Dagen började med väckarklockan 04:00, flyg 06:50 från Amsterdam till Stockholm för att hämta upp denna hos en vän där den legat sedan den skickats från Säljaren.

DSC_0163.JPG


Så ingen fancy boxöppning etc. Rakt på sak!

16700 Pepsi.
Perfekt everyday watch.
Urverk: 3175
Wr: 100m
Tillverkningsår: 1988-1999.
Denna är från 99, A-serie

DSC_0176.JPG
DSC_0169.JPG
DSC_0167.JPG
Kul, grattis, du har köpt en underbar klocka! Min är från -97 och en stenhård keeper :)
 
Topp