• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt på armen! (Liiiite guld)

hollow123

Rolex
Inte bara postern, utan FLERA scener i filmen. Sullstrom sitter på mer info kring det. Vad var det nu igen?
Tror det handlade om att en scen kräver flera tagningar och då ändras tiden mellan tagningarna. Därför drar de ut kronan så är tiden densamma under hela scenen.

Grattis till en riktigt rolig klocka, som säkerligen kommer öka lite i värde om du blir sugen på flipp ;)
 

Ryttaren

Rolex
Jag hade kronan urskruvad en stund för att VERKLIGEN få filmkänslan tills jag tänkte "vad fan håller jag på med" :D.
Tror vi kom fram till i någon annan tråd att kronan ofta är urskruvad i filmer för att snabbare kunna sätta tiden mellan tagningar osv.



Haha, helt rätt!
Ok, ja det låter ju logiskt, men ser ju onekligen rätt B ut!
 
  • Like
Reactions: pnt

Boris Balkan

Fark you!
Grattis! :D Den där är kul. Jag känner att en långsamt men stadigt ökande guldfeber kommer krypande... Blir nog en helguldare till slut.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: pnt

pnt

Rolex
2-Faktor
Nu har jag inte sett filmen, men de har väl valt klockan för att den ser ut som en guldrolex utan att sabba för Leos samarbete med Tag?

Så är det med all säkerhet, finns säkert i Leos kontrakt med Tag att han måste bära deras klockor och den här är väl det närmaste en guldklocka man kan komma som är tidsenlig med filmen.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tror den här bara kommer öka och öka. Modellen har verkligen hypat sen filmen kom och Filmen är redan en klassiker:) Sen att han påstår att den kostar x antal tusen dollar i filmen känns inte korrket.


Fast jag läste någonstans att den faktiskt även kom i solid utförande, om än väldigt liten utgåva... Priset på 30K USD känns dock fortfarande i överkant...

Edit. Grattis föresten! :) Riktigt cool klocka med underbar länk...
 
  • Like
Reactions: pnt

par

Patek
2-Faktor
Fast jag läste någonstans att den faktiskt även kom i solid utförande, om än väldigt liten utgåva... Priset på 30K USD känns dock fortfarande i överkant...

Ofan:) Nu snackar vi! Undrar vad den inbringar idag? Antagligen inte några jätte summor.
Har svårt o se 30$ som du säger. Vad kan en DD kostat samma år?
 
  • Like
Reactions: pnt

acce1999

Patek
2-Faktor
Helt otroligt hur en quartz-klockan kan ta tag så där... Dessutom i det utförandet. Så många designelement från Rolex...

... Men också jag charmas, även om det kanske inte är nummer ett på listan, eller ens nummer tio. Det är ju hursomhelst uppfriskande att se något nytt på vintagearenan formligen explodera. Får se hur länge explosionen varar, så passa på att njuta!

Grattis!
A
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Har gjort halvdana försök att hitta den här modellen sedan jag såg filmen där den figurerar (ni vet alla vilken) men utan resultat. När k0ltrasten la ut den till försäljning i förra veckan kunde jag således inte motstå köp. I dag landade den i brevlådan! Tack för snabb affär k0ltrasten, nu kan jag låtsas vara wallstreet-höjdare på jobbet varje dag!! :cigar:

Kan det vara en kommande kultdinka vi har att göra med? Och är det här startskottet för mig att införskaffa en "riktig" guldklocka?

Wristshot!

unnamed324235.jpg


Leo får vara med i den här tråden också.
wolfwatch.jpg


Cool klocka, grattis!
 
Topp