• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt på armen , Nivada Dephtomatic !

Är så glad för denna nyinkomna rackaren idag!!
Själva modellen är ganska ovanlig, och modellen köptes in för flottans dykare runt 60-70 talet.
En viss herre har en sån här kronmärkt på forumet, som jag inte lyckats lägga rabarber på!
I väntan på den ;) så ramlade jag över en likadan ! Med originalband! Hur ofta händer det?

Det är en automatare, dyktiden på inre ringen ställs in med en extra krona.
Plastringen utanför är en djupmätare. Orginalband.
Helnöjd!
Bättre bilder kommer såsmåningom

Trevlig kväll!
 
...
O här kommer bilden!
1NmBZbP.jpg
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Kul! Gillar din samling med svenska militärur. :)
Har Scubapro 500 funnits i Försvarsmakten? Har för mig att jag har sett någon bild med texten "Låneur" vet du i så fall vilket M-nummer den klockan hade?
 

KMS

Rolex
Var det den som låg på tradera? Tror det skall vara en EPSA boett på den. Riktigt cool, lite mer bilder hade vart grymt!
 
Tar fler bilderi helgen,
Mäter 44mm , så den är riktigt stor, och det var en glad överraskning!

Scubapro klockan får jag tacka föregående ägare här på forumet faktiskt, jag har velat köpa den en längre tid, så det är låne-ur 22 som numera är min, den har bara den märkningen, men med en rolig historia bakom, som jag gärna återberättar igen snart, för den tål att berättas!
 

P-A

Sir Spamalot
Tar fler bilderi helgen,
Mäter 44mm , så den är riktigt stor, och det var en glad överraskning!

Scubapro klockan får jag tacka föregående ägare här på forumet faktiskt, jag har velat köpa den en längre tid, så det är låne-ur 22 som numera är min, den har bara den märkningen, men med en rolig historia bakom, som jag gärna återberättar igen snart, för den tål att berättas!

Låta höra
 

KMS

Rolex
Den var 44 mm alltså? Trodde nog att det var felskrivet och att den var 40mm. Cool som sagt och för stor för mig då, tur att jag inte hängde med upp så långt då.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Djupmätaren fungerar väl så att ju djupare man dyker och ju större tryck klockan utsätts för, ju mer trycks luften i luftfickan ihop och visar vilket djup man är på?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tar fler bilderi helgen,
Mäter 44mm , så den är riktigt stor, och det var en glad överraskning!

Scubapro klockan får jag tacka föregående ägare här på forumet faktiskt, jag har velat köpa den en längre tid, så det är låne-ur 22 som numera är min, den har bara den märkningen, men med en rolig historia bakom, som jag gärna återberättar igen snart, för den tål att berättas!
salmonia!
 
Topp