• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

[Nytt på armen] "The ultimate Rolex to have"

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kul skrivet! Resan gör säkert att man skapar ytterligare band till klockan. Förstår såklart att detta är den "ultimata" Rolexen om man gillar Rolex och då framförallt DD. Grattis!
 
Så var det äntligen dags efter en massor av turer fram och tillbaka med klockbytande, misslyckade auktioner och märken som inte var något för mig.

Efter att ha sålt av två klockor och misslyckats att sälja en undrade jag lite vart jag skulle ta vägen, men en tids surfande ledde till att något intressant dök upp. Något jag tjatat om länge nog, så nu var det dags att göra slag i sak.

Kosan styrdes mot London, eller närmare bestämt Bishop's Stortford, en liten by(håla) ca 50km norr om London. Härifrån en kortare biltur ut till ett bondgårdsliknande område utanför denna by.
Detta låter ju som ett kanonställe att genomföra klockaffärer på, inte sant?

Först och främst, innan denna tågresa ut på landsbygden var jag tvungen att smyga tillbaka till Christie's kontor och hämta ut min gamla pärla som inte sålde på auktionen i Geneve. Ingen kostnad för detta och oerhört snyggt och smidigt skött av Christie's. Hade varit kul att lyckas sälja genom dem, men det långvariga klockmålet var ändå på väg att uppnås trots fadäsen i Geneve.

Tillbaka till verkligheten och Xupes ltd på Wickham Hall Farm. Trevlige klocksäljaren Dan hämtade upp mig på stationen i en fin bil och körde mig raka vägen in i deras "Wonder Room" där det fanns allt från AP ROO-tourbillon till platina-Daytona.

En banköverföring innan resan som blev väldigt förmånlig i samband med Brexit samt ett överlämnande av min bling-date gav detta i utbyte.
Kan för övrigt rekommendera Xupes starkt. Otroligt bra bemötande på mail och telefon, samt att få personlig hämtning på stationen och att grundaren och ägaren Joe kommer ned och hälsar och justerar länken åt en är inget annat än toppklass.

Klockan jag så länge suktat efter och tjatat mig blå om - som ArchieLuxury säger "The ultimate Rolex to have!"
Rolex Day-Date ref 118206 i platina på presidentlänk med nya claspet(mycket viktig detalj), givetvis med diamanttavla, från 2008.

Jag har prövat att ha en lyxigare stålklocka i form av en VC Overseas Chronograph - men den gör det inte för mig på samma sätt som en Rolex gör.
@Palenkovich kan fortsätta käbbla om sin "Ferrari mot en förgylld Volvo", men jag föredrar fan den förgyllda Volvon i detta fall.
Ung och idiotisk pojkspoling som jag är så gillar jag att folk vet vad Rolex är, och just denna modell är ju både lite stealth/nördig och lite bling på samma gång med sin vita ädelmetall och isblå tavla som är unik för denna modell.

Nu jävlar tror jag att vi är hemma. Vi snackar om keepers fram och tillbaka, men under de år jag haft i klocksvängen finns det ingen klocka som kittlat som denna. Jag har provat den nya DD40, men något känns fortfarande off.
Kanske att man ska komplettera med nån safir-pepsi i framtiden, vem vet, men nog fan är man djupt i Rolex-träsket, och jag trivs förbannat bra där.

Specifikationer:
Referens: 118206
Storlek: 36mm
Material: 950 Platinum
Krona och täthet: Twinlock, 100m vattentäthet
Urverk: Rolex 3155

Lite halv(jätte)kassa bilder från en flygplats, det kommer fler i diverse trådar - jag lovar. Ber om ursäkt för detta, men bra sätt att döda tid på att författa lite paketöppningstråd!
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


På återseende och tack för titten!

Fan vad bra @Apansson
 
Topp