• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt: Rootbeer

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Efter att iden om en guld/stål Rolex som sommarklocka slagit rot i mitt medvetande har allt gått ganska snabbt. En köpestråd på KS, några erbjudanden och jättemycket klocksurf och så hade jag hittat ett hyfsat ex hos HQ Milton.

Snabb kontakt och pengar överförda och några dar gick. Sen blev det en oväntad vändning då det visade sig att den klocka jag köpt i misstag hade sålts till en annan kund innan de han skeppa iväg den mot Sverige! Allt löste sig dock snabbt och på bästa vis och idag landade denna pjäs i norra Sverige.

En Rolex GMT Master 16753 Rootbeer från 1981!

Besparar er allt för många bilder på bubbelplast och kartong och går ganska rakt på.




Fick med en extra insert, originalinsertet är den slitna som ligger bredvid klockan.




Och här ovanpå:




Några bilder till, grymt djup i tavlan!




WS



Tack till HQ Milton för ett oerhört bra agerande efter misstaget de gjorde. Jag är mer än nöjd med hur denna affär slutade. Jag vill också tacka easy rider och Jacob för värdefull konsultation!
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Ursäkta missödet, här kommer bilderna:

Besparar er allt för många bilder på bubbelplast och kartong och går ganska rakt på.

20140328_111101.jpg
20140328_113850.jpg



Fick med en extra insert, originalinsertet är den slitna som ligger bredvid klockan.

20140328_113911.jpg



Och här ovanpå:

20140328_113939.jpg



Några bilder till, grymt djup i tavlan!

20140328_114036.jpg

20140328_114147.jpg


WS
20140328_114303.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Fan va nice och ett stort GRATTIS, är ju en sådan klocka som även jag är ute efter för tillfället! Men när man köper ifrån Hq Milton, skickas klockorna från usa då? Om du inte vill tala om i tråden vad du betalade får du gärna PM mig. Var det cert och box till skönheten? Den är skit snygg, Stort Grattis igen, och det triggar mig bara ännu mer att få tag på en GMT TT med nipple dial.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Snygg!
Älskar.att.siffrorna på en.halva av insertet är typ dubbelt så tjocka :)
Tack! Hade inte ens märkt att tjockleken är olika på dag/natt på det andra insertet. Tycker det är coolt slitet men lite för slitet för att matcha resten av klockan. Gillar det helbruna insertet mer.
 
Topp