• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt släpp: Zenith El Primero Chronograph Classic

nissehult

Patek
2-Faktor
Zenith släppte tydligen en ny El Primero i Basel, Zenith El Primero Chronograph Classic. 42mm och 11mm tjock. Och utan datum! Ganska "ren" tycker jag (snudd på tråkig kanske andra tycker). Någon som vet vad den kan tänkas kosta här i Sverige?

Från Hodinkee, http://www.hodinkee.com/blog/Zenith-El-Primero-Chronograph-Classic

ZenithElPrimeroClassicChronograph-1.jpg
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag är ju ett zenith fan, men den där gjorde inget för mig.

Ingen aning vad den kan tänkas kosta men skulle tippa på runt 60 tusen hos AD.
 

RolleFC

Omega
Den bästa klockan från Zenith sen Eldkvarn brann, och (förvisso bara baserat på bilder) en av de bästa dresskronograferna jag sett på lääänge. Så jäkla nice! Kunde kanske varit något mindre, men annars kalas!
Enligt Hodinkee $8400, ca 71 tkr med dagens kurs.
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Även jag ett zenith fan men klockans design lirar inte med att storleken är 42mm, tyvärr!
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Jag älskar Zenith ,även storleken är perfekt för mig, men utseendet gillade jag inte alls , o ingen datum på en el Primero....?
 

watchdreamer

Panerai
Gillar den där skarpt, ren och clean design!! Synd att de inte gjorde den lite mindre bara typ 39 mm som många andra verkar tycka
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag är ju ett zenith fan, men den där gjorde inget för mig.
Och jag är en halv-Zenith fan men har inte riktigt tyckt om de där multi-färgade tavlorna de har. Den här känns instinktivt mycket bättre - med risken att den kanske upplevs tråkig. Hade den varit mindre så hade den kanske börjat konkurrera med JLC Master Chronograph. Att datum saknas är bara ett plus, möjligen hade det suttit bra klockan 6.
 
Topp