Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Nytt släpp: Zenith El Primero Chronograph Classic

Diskussion i 'Diskussion' startad av nissehult, 25 mars 2015.

1. nissehult
    Trådstartare

nissehult Friends of KS

Zenith släppte tydligen en ny El Primero i Basel, Zenith El Primero Chronograph Classic. 42mm och 11mm tjock. Och utan datum! Ganska "ren" tycker jag (snudd på tråkig kanske andra tycker). Någon som vet vad den kan tänkas kosta här i Sverige?

Från Hodinkee, http://www.hodinkee.com/blog/Zenith-El-Primero-Chronograph-Classic

ZenithElPrimeroClassicChronograph-1.jpg

Icaras, Niclas och Gummo gillar detta.
  2. Beastie

Beastie Mr Cowbell

Jag är ju ett zenith fan, men den där gjorde inget för mig.

Ingen aning vad den kan tänkas kosta men skulle tippa på runt 60 tusen hos AD.

3. sharetracker

sharetracker Stadsbo

Från:
    Jönköping
    Jag tycker den är fantastisk!
    Synd att kronografknapparna inte var runda och att inte klockan var något mindre, säg 39mm.

Gummo och MKRGG gillar detta.
  4. RolleFC

RolleFC Bonde

Den bästa klockan från Zenith sen Eldkvarn brann, och (förvisso bara baserat på bilder) en av de bästa dresskronograferna jag sett på lääänge. Så jäkla nice! Kunde kanske varit något mindre, men annars kalas!
    Enligt Hodinkee $8400, ca 71 tkr med dagens kurs.

5. ScubaKing

ScubaKing Biskop

6. Kotten

Kotten Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Även jag ett zenith fan men klockans design lirar inte med att storleken är 42mm, tyvärr!

7. Ako

Ako Biskop

Från:
    Malmö
    Jag älskar Zenith ,även storleken är perfekt för mig, men utseendet gillade jag inte alls , o ingen datum på en el Primero....?

8. KenKun

KenKun Biskop

Hm. Näh, känns väldigt tråkig.

9. Alaker

Alaker Borgare

Från:
    Stockholm
    Gillar den där skarpt, ren och clean design!! Synd att de inte gjorde den lite mindre bara typ 39 mm som många andra verkar tycka

10. nissehult
    Trådstartare

nissehult Friends of KS

Och jag är en halv-Zenith fan men har inte riktigt tyckt om de där multi-färgade tavlorna de har. Den här känns instinktivt mycket bättre - med risken att den kanske upplevs tråkig. Hade den varit mindre så hade den kanske börjat konkurrera med JLC Master Chronograph. Att datum saknas är bara ett plus, möjligen hade det suttit bra klockan 6.

11. Mrsheepshooter

Mrsheepshooter Präst

Från:
    Stockholm.
    Jag älskar Zenith, men som andre sagt tidigare, den här gör inget för mig... :(

Mårtenssons ur Brookfield