• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

[Alf Watch Company] Nytt svenskt klockmärke!

Vilken färgkombinationen tycker du bästa om?

  • Nr.1

    Röster: 91 26.8%
  • Nr.2

    Röster: 61 17.9%
  • Nr.3

    Röster: 190 55.9%
  • Nr.4

    Röster: 86 25.3%
  • Nr.5

    Röster: 22 6.5%
  • Nr.6

    Röster: 20 5.9%

  • Totala väljare
    340

ScubaKing

Audemars
Något nytt om Alf och hans klocka?

f960x0-330412_330430_32.jpg
 
Hejsan!
Jag har jobbat på med projektet i det tysta och väntar på de två kvarvarande färgerna ska bli klar. Skulle varit klar i januari men pga några dagars försening så blev de inte klara innan det kinesiska nyåret vilket ledde till ytterligare fördröjningar från underleverantörer tyvärr. Men nu är det bara monteringen kvar så på onsdag ska de vara klara. Här är en bild på den blåa klockan med de nya visarna.:)
33473284192_b0900c3377_k.jpg
 

Uret24

Cartier
Hejsan!
Jag har jobbat på med projektet i det tysta och väntar på de två kvarvarande färgerna ska bli klar. Skulle varit klar i januari men pga några dagars försening så blev de inte klara innan det kinesiska nyåret vilket ledde till ytterligare fördröjningar från underleverantörer tyvärr. Men nu är det bara monteringen kvar så på onsdag ska de vara klara. Här är en bild på den blåa klockan med de nya visarna.:)
33473284192_b0900c3377_k.jpg
Ser riktigt bra ut. Lycka till!
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Hejsan!
Jag har jobbat på med projektet i det tysta och väntar på de två kvarvarande färgerna ska bli klar. Skulle varit klar i januari men pga några dagars försening så blev de inte klara innan det kinesiska nyåret vilket ledde till ytterligare fördröjningar från underleverantörer tyvärr. Men nu är det bara monteringen kvar så på onsdag ska de vara klara. Här är en bild på den blåa klockan med de nya visarna.:)
33473284192_b0900c3377_k.jpg
Kul, trodde nästan du gett upp! :) påminner lite om nautilus tavla och aquanauts visare! Snyggt!
 
Kul att höra det går frammåt. :) Hur ser planerna ut framöver?
När prototyperna är färdiga på onsdag och om de ser ut som de ska så är det dags att börja jobba med fotografering av klockorna samt spela in en film till kickstartern. Och en hel del jobb med marknadsföring inför lanseringen. Om det blir en lyckad lansering så kommer arbetet för nästa modell att påbörjas för att vara redo för lansering om ca 1 år.:)
 
Kul! Ser förvånansvärt bra ut

Tycker däremot att tråden/ stygnen på bandet ser lite billigt ut, annars ser bandet riktigt schysst ut!

Håller med. Just tråden ser lite billig ut på en klocka med annars väldigt exklusiv finish.
Tack så mycket och vad roligt att ni gillar klockan överlag! Skulle uppskatta om ni kunde precicera lite mer vad det är med tråden som ni tycker ser billigt ut. Är det själva designen med tråden, finishen på tråden/stygnen eller något annant? :)
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Ser bra ut! Bra jobbat!
Stygnen gillar jag inte alls. Finns annat armband där stygnen inte är lika synliga?
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Tack så mycket och vad roligt att ni gillar klockan överlag! Skulle uppskatta om ni kunde precicera lite mer vad det är med tråden som ni tycker ser billigt ut. Är det själva designen med tråden, finishen på tråden/stygnen eller något annant? :)
Trådens kvalité och stygnen. Designen med tråden tycker jag är bra men ställer högre krav på sömnaden än utan iom. Att de blir så framträdande
 
Ser bra ut! Bra jobbat!
Stygnen gillar jag inte alls. Finns annat armband där stygnen inte är lika synliga?
Tack så mycket! Jag ska se över möjligheten att göra ett band med diskretare elllr utan stygn. Bandet är det lättaste på klockan att göra olika versioner av så inte omöjligt att jag kan erbjuda flera olika band. :)
Trådens kvalité och stygnen. Designen med tråden tycker jag är bra men ställer högre krav på sömnaden än utan iom. Att de blir så framträdande
Tack för förtydligandet. Jag ska se över möjligheterna till att förbätra tråden och stygnen :)
 

KJS79

Cartier
2-Faktor
Bra jobbat. Den ser riktigt fin ut. Själv hade jag föredragit en något mer rektangulär form men skulle absolut kunna tänka mig din mer fyrkantiga design också.
 
Topp