• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

[Alf Watch Company] Nytt svenskt klockmärke!

Vilken färgkombinationen tycker du bästa om?

  • Nr.1

    Röster: 91 26.8%
  • Nr.2

    Röster: 61 17.9%
  • Nr.3

    Röster: 190 55.9%
  • Nr.4

    Röster: 86 25.3%
  • Nr.5

    Röster: 22 6.5%
  • Nr.6

    Röster: 20 5.9%

  • Totala väljare
    340

jedhill

Breitling
Förstår vad du menar med att det blir överflödigt. Håller på och testar hur det ser ut med bara Alf. Är det något i stil med denna du tänker istället?
tumblr_nxfysqygn01rtu7hvo1_540.jpg
Det är bättre än watch company, du kan ju lägga till något under, som specificerar själva modellen, e.g. automatic, DS Action, Speedmaster etc.
När man går in på hemsidan så står det såld out på modellerna, är det verkligen så? Man kanske skulle köpa aktier i bolaget....
 
Senast ändrad:

marer

Cartier
En sak som kan vara lite lurigt med tre bokstäver i namnet är att man tror att det är en förkortning för något längre. Som IWC, SCA, SKF, osv.
Så du får kanske räkna med att folk frågar efter den nya A-L-F klockan. Ännu kluriga om du heter Watch Company och det dessutom går att säga AWC. :p
Kör du vidare på namnet ALF tycker jag du ska presentera det med en story. :)
 
Det är bättre än watch company, du kan ju lägga till något under, som specificerar själva modellen, e.g. automatic, DS Action, Speedmaster etc.
När man går in på hemsidan så står det såld out på modellerna, är det verkligen så? Man kanske skulle köpa aktier i bolaget....
Modellnamnet kommer att läggas till på urtavlan när det är klart. Klockorna är bara markerade som slutsålda för att jag ska kunna visa upp dme utan att någon kan beställa dem. Just nu är det bara renderingar så det blir väldigt lång leveranstid om någon beställer en nu! ;)
En sak som kan vara lite lurigt med tre bokstäver i namnet är att man tror att det är en förkortning för något längre. Som IWC, SCA, SKF, osv.
Så du får kanske räkna med att folk frågar efter den nya A-L-F klockan. Ännu kluriga om du heter Watch Company och det dessutom går att säga AWC. :p
Kör du vidare på namnet ALF tycker jag du ska presentera det med en story. :)
Som du säger så kan det bli lite lurigt med namnet om de enbart sett klockan. Förhoppnings vis så blir det tydligare att det inte är en förkortning när de besöker tex hemsida där det då står "Alf Watch Company". Det kommer komma mer information och historia bakom företaget på hemsidan om ett tag. Just nu fokuserar jag på själva klockorna! :)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Hehe det var det jag menade, var lite ouppmärksam när jag postade :)
Just din speciella design av ordet ALF gör IMO att den blir lättare ihågkommen och inpräntad som varumärke.
Jag menar Motorheads logga känner ju alla igen, långsökt jämförelse men då förstår du hur jag menar.
 
Hehe det var det jag menade, var lite ouppmärksam när jag postade :)
Just din speciella design av ordet ALF gör IMO att den blir lättare ihågkommen och inpräntad som varumärke.
Jag menar Motorheads logga känner ju alla igen, långsökt jämförelse men då förstår du hur jag menar.
Förstår precis vad du menar och det är därför jag är väldigt förtjust i loggan!;)
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Eftersom att flera stycken påpekat att jag borde ha den blåa klockan som ett av alternativen så har jag nu fixat fram den färgkombinationen på den senaste modellen. Vad tycker ni om denna färgen?:)
tumblr_nwwatq1LsL1rtu7hvo1_540.jpg

tumblr_nwwatq1LsL1rtu7hvo2_540.jpg

Den här var riktigt kul! Även den i brons och blått. Jag skulle helt klart kunna köpa någon av dessa!

Jag vet inte om det har talats om tidigare i tråden, missade någon sida, hur ser planerna ut för konsumentförpackning? Tror det är viktigt att box och tillbehör andas kvalitet och känns rätt för klockan. :)
 

Tärnan

Cartier
personligen gillar jag logon som den var innan. det är inget fel med bara Alf men tycker ändå att den första varianten talar mer för sig själv. Nu blir det kaka på kaka, dvs alf i symbol och alf i text.

Att du fixat subsekundglaset är bra.
 
Hur kom det sig att ni valde att gå på en fyrkantig form och inte det klassiska - en rund rund?
Gillar formen, det gör klockan lite edgy som gör att den sticker ut i mängden, men är lite nyfiken :)
 
Kommer du att sälja klockorna från Sverige ? Blir det enkelt att kunna byta armband t.e.x till valfritt mesh ?
Ja de kommer att säljas från Sverige så det blir snabb leverans inrikes. Ja det kommer gå att byta band på klockan. Kommer passa med 22mm band!:)
Den här var riktigt kul! Även den i brons och blått. Jag skulle helt klart kunna köpa någon av dessa!

Jag vet inte om det har talats om tidigare i tråden, missade någon sida, hur ser planerna ut för konsumentförpackning? Tror det är viktigt att box och tillbehör andas kvalitet och känns rätt för klockan. :)
Vad roligt att höra att det finns intresse! Har faktiskt inte nämnt något om förpackningen i tråden. Den uppfattningen jag har fått är att kunder i denna prisklassen vill ha så mycket klocka för pengarna. Därför kommer lådan den levereras i lite enklare. Ingen papperslåda såklart men inte heller någon stor fin trädlåda tex. Kan ha fel men det är den uppfattningen jag har fått!;)
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Ja de kommer att säljas från Sverige så det blir snabb leverans inrikes. Ja det kommer gå att byta band på klockan. Kommer passa med 22mm band!:)

Vad roligt att höra att det finns intresse! Har faktiskt inte nämnt något om förpackningen i tråden. Den uppfattningen jag har fått är att kunder i denna prisklassen vill ha så mycket klocka för pengarna. Därför kommer lådan den levereras i lite enklare. Ingen papperslåda såklart men inte heller någon stor fin trädlåda tex. Kan ha fel men det är den uppfattningen jag har fått!;)
Behöver absolut inte vara någon stor träbox, kolla bara på hur apple levererar sina iphone, sjukt enkelt men uppfattades som innovativt och blev en succé. Har du bild på dina planer? :)
 
personligen gillar jag logon som den var innan. det är inget fel med bara Alf men tycker ändå att den första varianten talar mer för sig själv. Nu blir det kaka på kaka, dvs alf i symbol och alf i text.

Att du fixat subsekundglaset är bra.
Överlag tycker jag också den första loggan är snyggast och denna loggan kommer endast användas på urtavlan då jag tycker det ser bättre ut.:)
Hur kom det sig att ni valde att gå på en fyrkantig form och inte det klassiska - en rund rund?
Gillar formen, det gör klockan lite edgy som gör att den sticker ut i mängden, men är lite nyfiken :)
Roligt att formen uppskattas! Du säger faktiskt en del av svaret själv. Jag ville att klockan skulle sticka ut från mängden då det redan finns många etablerade märken i denna prisklassen. Sen har jag alltid gillar klockor som inte är av den vanliga runda formen utan lite kantigare. Så hade gått och tänkt på denna designen ett tag innan den blev verklighet i datorn!;)
 
Behöver absolut inte vara någon stor träbox, kolla bara på hur apple levererar sina iphone, sjukt enkelt men uppfattades som innovativt och blev en succé. Har du bild på dina planer? :)
Ja Apple är ett bra exempel på att man inte behöver lägga stora pengar på förpackningen. Har ingen färdig producerad men ungefär i stil med denna lutar det åt nu. Ville göra klart designen på klockan innan jag börjar med designen på lådan.:)
Guangzhou_Customized_Carbon_Fiber_Single_Watch_Box_for_Men.jpg
 
Topp